Gå til innhold

Alarmen slår seg vrang, Startsperra slått seg på..

Ranger emnet

turboascona

Anbefalte innlegg

Heisann... jeg har et problem som er blitt en smule irriterandes.. Kjøpt meg Golf 3 GTI fra Usa (import i 97). fikk med 2 nøkler, ingen fjernstyring for alarm. Jeg tok ut stereoanlegget nå i dag, da jeg skal fikse div på den, og da jeg begynte å pille på kabelen som gir strøm til forsterkeren bak ( en stor feit kabel som er trekt fra batteriet og bak i bagasjerommet.) så begynte helvete å slå seg løs. bilen pep, hylte og skrålte, vindusviskere frem og tilbake, ulte en liten alarm innvendig (nett som om jeg skulle ha nøkkelen i tenningsløsen og døren åpen)blinklysene blinket som nødblink, og airbag-greien lyste. jeg nappet av strømmen på bilen helt, og koblet ut fløyten. koblet på strømmen igjen på bilen, og bilen ville ikke starte, regner med det er en startsperre på den hvis alarmen er original, blinklysene blinket som om alarmen gikk. koblet opp igjen fløyten på alarmen, prøvde på nytt å starte, men nei, den begynte med samme røren igjen. Da er spørsmålene mine som følger: Hvordan får jeg alarmen av, og startsperren av, Hvem kan skaffe ny alarm-kontroll til bilen, regner med alarmen sitter i bilen originalt da det er bygd inn i dørsidene ved låsen et lite lys som blinker.. Noen som har en "restart" knapp så vidt jeg har fått med meg, andre må du trykke i hytt og gevær på knapper i hist og pist, samtidig som du piller på sikringer osv (MAN lastebiler feks.)

vil gjerne beholde alarmsystemet, ved mindre det blir for dyrt med ny chip som passer til alarmsystemet, men er og interessert i måter å kunne plukke ut alarmsystemet uten at det vil gjøre at bilen ikke kan startes i det hele..

På forhånd takk for alle svar!

Endret av turboascona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si at INGEN vet hvordan en kan gjøre dette uten å miste alarmen? og før noen sier det, NEI, det fungerer ikke å "bare sette nøkkelen i bilen og vri om i div. retninger", det er forsøkt. både med og mot klokka i alle bilens nøkkelhull!

Frustrerende problem dette her, og regner med det ikke er helt ukjent.

KA som helst av svar som kan få bilen til å ville starte hjelper.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags merke er det på alarmen?

hva slags alarmsystem er det du prater om? må nok ha litt mere info, prøvd og ta strømmen til alarmen og se om det hjelper noe?

ingen kan vite hvor man får tak i kontroller når du ikke skriver hva slags alarm det er.

BMW E46 2003

VW Golf MK 3 Cab. Solg

Volvo S40 - Solgt

Prosjekt VW Golf Mk1 1,5 C Prosjekt tråd fra VW Golf Mk1 Owners Club.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrollenheten for alarmen er merket med 1H0 953 233, startsperren er merket 1H0 953 257, det skal også være 2 rele i forbindelse med startsperren som er merket med 141 951 253, alt dette finner du visstnok under rattet..

Vagcom skulle nok ha hjulpet endel i ditt tilfelle, men frykter for at du har svidd av endel elektronikk, siden alt begynte å få input-signaler, men er uforståelig hvorfor vindusviskerne skulle begynne å viske (sto viskerbryteren på?)

Siden dette begynte med å forsterkeren ble kortsluttet på ett vis, ville jeg ha startet med å koble ifra alt som har med forsterkere og cdspiller, for å eliminere at det ikke er overledning i noe av dette.

Lykke til :D

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrollenheten for alarmen er merket med 1H0 953 233, startsperren er merket 1H0 953 257, det skal også være 2 rele i forbindelse med startsperren som er merket med 141 951 253, alt dette finner du visstnok under rattet..

Vagcom skulle nok ha hjulpet endel i ditt tilfelle, men frykter for at du har svidd av endel elektronikk, siden alt begynte å få input-signaler, men er uforståelig hvorfor vindusviskerne skulle begynne å viske (sto viskerbryteren på?)

Siden dette begynte med å forsterkeren ble kortsluttet på ett vis, ville jeg ha startet med å koble ifra alt som har med forsterkere og cdspiller, for å eliminere at det ikke er overledning i noe av dette.

Lykke til :D

Uff.. Alt av anlegg er ute nå, skal se på det i løpet av kvelden. Noen som vet om en alternativ "restart" funksjon av alarmen? i såfall, få vil jeg gjerne prøve det før jeg begynner å grave og lete etter svidde ledninger..

Takk for godt svar, Hurricane :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er originalt, sett i "manualen" .. men der stod ingen restart muligheter:)

Er nok "lukket" system :)

Har du ingen som du kjenner som har vagcom?

Hvis ikke så synes jeg at noe i fra Bergensområdet med vagcom kan ta kontakt, så slipper turboascona og rive bilen i småbiter etter leting etter ledningsfeil :P

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok "lukket" system :)

Har du ingen som du kjenner som har vagcom?

Hvis ikke så synes jeg at noe i fra Bergensområdet med vagcom kan ta kontakt, så slipper turboascona og rive bilen i småbiter etter leting etter ledningsfeil :P

funnet problemet.. Ledning som var kortsluttet i førerdøren. alarmen er av nå, restarten fungerer på den måten her: 1: ta av negativ pol på batteriet. 2: sett tenningen på. 3: sett på negativ pol på batteriet. DONE!

Takk for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider