Gå til innhold

Bilen Koker!!!

Ranger emnet

Danielbp

Anbefalte innlegg

heihå, har prøvd og søkt uten det store til hell. her om dagen var når jeg kjørte med bilen. ( nokså hardt ) ble det etter hvert fritt for kjøleveske. da jeg fylte på noen ganger begynte den til slutt og koke. nå har jeg prøvd og luftet ut kjølesystemet uten hell. har noen en aning om hva det kan være? eller en måte for og utelukke f.eks toppakning,topp,termostat osv?

er en 1.8t aeb

takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ryker det hvitt?.. om ja så er pakninga di gåen! om det ellers tømmes.. kan det hende det er lekkasje på en slange no sted! blir det igjen spor i snøen etter at du har stått stille?!..

Termostaten er ikke et problem om kjølevæska forsvinner

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ikke noe spesielt med eksosen, det som er så merkelig.. grunnen til at kjølevesken forsvant, tror jeg er at motoren ble kjørt noe hardt, at kansje en slange ble varmere enn normalt o.l.. nei: det synes ingen lekkasjer på bakken etter tomgang... termostaten, hva skjer hvis den ikke åpner seg da? koker bilen da? eller tar jeg feil ?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender det blir gule spor i snøen når jeg har stått stille gett. Har vel lite å gjøre med kjøleveske. Kjøp ei pakke PRIOR. Kjekt å koke egg vettu :-) Ryker det hvitt når man hardkjører? Ingen komentar fra min side på den.

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde samme problemet på Misubitsu L300. Vannpumpa var gåen, så man fikk ikke sirkulasjon på vannet. og det kokte å forsvant. Se om reima di er gåen, hvis ikke kan du kansje kjike litt på vannpumpa di :)

Endret av alarm92

SELGES: Alt av A4 B5 deler

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider