Gå til innhold

Bilen Koker!!!

Ranger emnet

Danielbp

Anbefalte innlegg

Bilen vil koke hvis termostaten er i låst posisjon, da bilen kun får en del av kjølevæska den kan avgi varme til. Når bilen koker vil mesteparten av kjølevæska bli blåst ut av et hull på undersiden av ekspansjonstanken. Termostaten er både billig, og enkel å bytte, så det er første ting du kan sjekke.

Når du fyller på ny kjølevæske på varm motor må du helle svært lite om gangen. Grunnen til dette er som om noen heller kaldt vann på deg i ei badstu, både du og toppen din vrir seg!

Hvis det ikke hjelper å bytte termostat kan du sjekke om det er vann i olja, eller olje i vannet. Så kan du sjekke om det er er eksos i kjølevæskesystemet ditt. Det merker du om slangene er knallharde, eller om korken på ekspansjonstanken er vond å skru av. Mulig det blir en grå slam i kjølevæska og, hvis det er riktig ille.

Endret av *euroboy*

1998 Audi A4 1.9 TDi Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

støtter det euroboy sier, men først og fremst vill jeg lufta skikkelig. dersom dette ikke hjelper kan du høre om vannpumpa lager lyder (skramle og skrapelyder) også kan du jo ta ut og koke termostaten for å sjekke om den åpner og lukker og eventuelt ved hvilken temperatur. når du skal lutfe stiller du deg i en skikkelig bratt oppoverbakke og legge turtallet på 1500-2000 med lokket av. bmw er kanskje litt værre en audi, men min tidligere bmw var hvertfall et helvette å lufte. trodde det var mye annet som var galt før ejg fikk lufta skikkelig. tok vel en time halvannen.. uff for et helvete. glad jeg skal ha audi resten av livet=)

Kjører børsje med fire ringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

støtter det euroboy sier, men først og fremst vill jeg lufta skikkelig. dersom dette ikke hjelper kan du høre om vannpumpa lager lyder (skramle og skrapelyder) også kan du jo ta ut og koke termostaten for å sjekke om den åpner og lukker og eventuelt ved hvilken temperatur. når du skal lutfe stiller du deg i en skikkelig bratt oppoverbakke og legge turtallet på 1500-2000 med lokket av. bmw er kanskje litt værre en audi, men min tidligere bmw var hvertfall et helvette å lufte. trodde det var mye annet som var galt før ejg fikk lufta skikkelig. tok vel en time halvannen.. uff for et helvete. glad jeg skal ha audi resten av livet=)

Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å lufte? Tappet ned min bil da jeg byttet lagret til viftereima. (Tok av raddis for å komme til) Når jeg var ferdig var de bare å kvelle på vann, starte bilen å la det sige ned, så kvelle på mer helt til det sluttet å sige. Jeg tror og håper det er termostatene, eller vannpumpa for din del :P Kan selvfølgelig være toppen

SELGES: Alt av A4 B5 deler

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider