Oleee Skrevet Desember 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 Kom over denne hos Bilradiospesialisten ista, da jeg var på utkikk etter en brukbar sub:) Noen som kanskje allerede eier en slik, som vil anbefale den eller ikke? Den skal sitte i en Golf 95-modell.. Hva slags forsterker er å anbefale til denne sub'n? Og en VIKTIG ting, vil denne spille "mest" høyt eller pent/rent? Den dag idag, sitter det "bare en ekslusiv" kassett-spiller fra Pioneer, hehe..:) MEN har selvfølgelig planer om å bytte snarest! Hva mener folket? Kom med meninger eller andre tips.. :rolleyes: Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Desember 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Originally posted by Oleee Kom over denne hos Bilradiospesialisten ista, da jeg var på utkikk etter en brukbar sub:) Noen som kanskje allerede eier en slik, som vil anbefale den eller ikke? Den skal sitte i en Golf 95-modell.. Hva slags forsterker er å anbefale til denne sub'n? Og en VIKTIG ting, vil denne spille "mest" høyt eller pent/rent? Den dag idag, sitter det "bare en ekslusiv" kassett-spiller fra Pioneer, hehe..:) MEN har selvfølgelig planer om å bytte snarest! Hva mener folket? Kom med meninger eller andre tips.. :rolleyes: HE2 ER faktisk en jæskla god allrounder.... :) Forsterker: Budget versjon: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=648 Denne passer faktisk ganske bra opp i mot denne HE2 kassen. eller for å få max utav subben: http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=97 @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet Desember 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Originally posted by @lpher HE2 ER faktisk en jæskla god allrounder.... :) Forsterker: Budget versjon: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=648 Denne passer faktisk ganske bra opp i mot denne HE2 kassen. eller for å få max utav subben: http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=97 @lpher @lpher, hva er forskjellene mellom en mono og 4-kanals forsterker? Mono kan ikke dra noe uten om en sub? Hadde ikke tenkt til å bare ha sub i bilen, for å si det sånn :) Hadde tenkt meg et nytt frontsett og høytalere i dørene på Golf'n..;) Denne RF sub'n..spiller reint eller høyt? :confused: Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Desember 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Si gjerne noe om budsjettet og om du foretrekker lydkvalitet foran kvantitet så blir det lettere å komme med anbefalinger :) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Desember 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Originally posted by Oleee @lpher, hva er forskjellene mellom en mono og 4-kanals forsterker? Mono kan ikke dra noe uten om en sub? Hadde ikke tenkt til å bare ha sub i bilen, for å si det sånn :) Hadde tenkt meg et nytt frontsett og høytalere i dørene på Golf'n..;) Om du skal ha skikkelig bass...så burde du nok ha en dedikert forsterker til subben...og en annen forsterker til å drive frontsett... Alternativet kan være å velge en 4-kanaler, for så å 'brokoble på' en enkelt-spole bass på to av kanalene ;-) Men..da snakker vi HE i tilfellet.... :) Originally posted by Oleee Denne RF sub'n..spiller reint eller høyt? :confused: Yupp....;-) ..'alt' er selvfølgelig relativt men...HE2 er ett veldig godt valg om du ønsker 'en fot i begge leire' :) @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet Desember 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Originally posted by jalla Si gjerne noe om budsjettet og om du foretrekker lydkvalitet foran kvantitet så blir det lettere å komme med anbefalinger :) Du sier noe der.. Kanskje opptil 10 lapper med det første! :) Foretrekker rein bass, fremfor helt jævlig "dunk-dunk" lissom...men ikke misforstå meg, liker høy bass også :) Hehe.. Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Desember 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Om du har 10k å bruke på sterker og sub ville jeg kikka nærmere på Adire Audio's Brahma serie og Resonant Engineering's XXX serie. Spør Mr. SQ her på forumet om disse. Han kan sikkert fikse deg opp med noe her. Infinity kappa perfect 12VQ er også gode suber, men har lest at de har lettere for å bli spilt i stykker enn de to andre jeg nevnte. Tar du sjansen og er villig til å vente i 4-6 uker så anbefaler jeg en Magnum D2. Bestilte en sånn etter å ha hørt og lest meg opp og ned på diverse suber. Er kjempefornøyd med suben. Ren klar bass uten antydning til fjerting og sluring så langt jeg kan bedømme. - Og hvis du vil så er det ingenting i veien for at det kan spilles høyt også. Forsterkermessig er det et helt vell å ta av, så der vil du garantert finne noe som passer. Har du strømkablinga klar og bare trenger en signalkabel ville jeg kikka litt på Stingers Expert serie el.l regn med en liten tusenlapp på signal og høyttalerkabler... Lykke til! Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Desember 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Den ferdige kassen der, bør være veldig god. Hadde 2stk slike elementer i en portet kasse, i Calibraen, og var veldig fornøyd. Spiller langt høyere enn du orker å høre på. Men du bør nok ha minimum 400watt RMS fra forsterkeren til en slik. Byttet akkurat til 2stk Infinity Kappa Perfect 12.1, i en liten lukket kasse. Veldig fornøyd med det. De spiller hardt og rent. Nesten lineært i hele spekteret sitt. De er nok bedre, om du er ute etter "riktig" lyd. Men de koster mer, og du må lage kasse selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet Desember 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Originally posted by Bisarre Den ferdige kassen der, bør være veldig god. Hadde 2stk slike elementer i en portet kasse, i Calibraen, og var veldig fornøyd. Spiller langt høyere enn du orker å høre på. Men du bør nok ha minimum 400watt RMS fra forsterkeren til en slik. Byttet akkurat til 2stk Infinity Kappa Perfect 12.1, i en liten lukket kasse. Veldig fornøyd med det. De spiller hardt og rent. Nesten lineært i hele spekteret sitt. De er nok bedre, om du er ute etter "riktig" lyd. Men de koster mer, og du må lage kasse selv. Hva er en portet kasse? Blir antagligvis en 4-kanals forsterker, mulig fra RF.. Hvordan var lyden i Calibra'n Bisarre, både ren og høyt samtidig? Som det ser ut nå, blir det den ferdigkassa jeg går for..men er fortsatt i tvil.. Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet Desember 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Originally posted by @lpher Yupp....;-) ..'alt' er selvfølgelig relativt men...HE2 er ett veldig godt valg om du ønsker 'en fot i begge leire' :) @lpher Takk @lpher! Som sagt så trur jeg at jeg går for denne ferdigkassa! :) Har tenkt å investere et nytt frontsett og høytalere i dørene også, men viktigste av alt er sub'n!;) Hehe.. Vil denne kassa låte i en Golf trur du/dere?? :rolleyes: Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Greit nok med bra bass... Men det ER viktigere med et bra frontsett. Det er frontsettet som spiller mesteparten av oktavene, sub'en spiller kun de laveste oktavene. Du går fort lei, om du bare har bass. Kjøper du et skikkelig godt frontsett, kommer du til å få en aha-opplevelse du ikke ville tru. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet Desember 24, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Originally posted by Bisarre Greit nok med bra bass... Men det ER viktigere med et bra frontsett. Det er frontsettet som spiller mesteparten av oktavene, sub'en spiller kun de laveste oktavene. Du går fort lei, om du bare har bass. Kjøper du et skikkelig godt frontsett, kommer du til å få en aha-opplevelse du ikke ville tru. Håper jeg har rett når jeg tenker meg frem til at frontsettet er i dette eksemplet på dashbordet til Golf'n? På hjørnene? Eller er det i dørene kanskje? Hva er å anbefale her da, hvis man skal ha et ganske så bra frontsett? Focal kanskje? :) Hmm.. Ellers takk Bisarre:) Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Lotus Seas, Boston Acoustics, Macrom, Focal, Infinity er alle gode merker som det er verdt å se på, alt avhengig av økonomien. Søk og les reviews :) God Jul! Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spewster Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Jeg ville gått for Focal + Audison.. søt kombinasjon, får veldig bra rewievs.. Men det er min mening.. iallefall veldig fornøyd med begge deler :) Siter 01' VW Polo Edition 98' Ford Courier 1.3 (SOLGT) 86' VW Golf GTI-T (prosjekt) 00' Audi A4 1,8 Turbo (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet Januar 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2004 En liten oppdatering på denne tråden! ;) Har enda fikk fått somla meg til å kjøpe ferdigkassa fra RF, pga. økonomi. Tross alt har jeg kjøpt meg Pioneer DEH-P7500:) og er godt fornøyd så langt...og er på vei til å oppgradere lyden mer! Hva med denne fra Bilradiospesialisten? Tilbud og greier.. Vil den fungere godt på denne sub'n? Og denne også fra Bilradiospesialisten? Noe annet dere vil anbefale meg? Maks pris på forsterker er 5000-6000,- Og ledninger? Har hørt om Monstercable og Stinger, og kvaliteten skal visst være bra, men også her...anbefaling? Tusen takk for hjelp! :) Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg