Gå til innhold

Longlife olje / vanlig olje

Ranger emnet

fersking01

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en Audi som går på longlife service. To ganger har bilen bedt meg etterfylle olje, den første gangen er jeg usikker på om det var longlife olje eller vanlig olje som ble etterfylt. Den andre gangen ble det etterfylt longlife olje.

Kan dette bli et problem for longlife garantien? Bør jeg ta bilen på verksted og tømme ut all olje og "starte på nytt"?

Takk for hjelp!

marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bra å blande longlife olje og "ikke longlifeolje"

Hvor mange km har du igjen før du skal ha service igjen? Er det under 15000km går det bra, men er det over 15000km bør du få tappa ut alt å få på ny Longlife olje. Vanelig olje skal jo ikke kjøres med lenger enn ca 15000km, mens longlife 30000km

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på når den skal på service neste gang, men det er en stund til - tror det er mere enn 15.000 - greia er at første gangen så fylte jeg bare på 0.5 liter, i verste fall vanlig olje, men det kan ha vært longlife olje også ... andre gangen fylte jeg på 0.5 liter longlife olje ....

Pokker at jeg husker så dårlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mest vas dette med longlife olje kontra vanlig olje..

Uansett så er det helt bortinatta og kjøre 30,000km på et og samme oljeskift!

Min erfaring fra da jeg jobba på møller er at de fleste vw-audi har brukt opp mesteparten av oljen som ble fylt når det ble skifta olje (og du har forhåpentligvis etterfylt).

Hadde det vært så nøye så hadde det vært mange havari ute etter veiene når uvitende damer og generellt uvitene folk ettefyller olje på bilene sine, uten og vite hva slaks olje som i utgangspungtet var der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mest vas dette med longlife olje kontra vanlig olje..

Uansett så er det helt bortinatta og kjøre 30,000km på et og samme oljeskift!

Min erfaring fra da jeg jobba på møller er at de fleste vw-audi har brukt opp mesteparten av oljen som ble fylt når det ble skifta olje (og du har forhåpentligvis etterfylt).

Hadde det vært så nøye så hadde det vært mange havari ute etter veiene når uvitende damer og generellt uvitene folk ettefyller olje på bilene sine, uten og vite hva slaks olje som i utgangspungtet var der..

Jepp - jeg har etterfylt ja. Er forsåvidt det samme jeg tenker. At om dette var så nøye ville det vært langt flere som hadde driti på draget ..

Takk for tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider