Gå til innhold

Prosjekt Boble GTi

Ranger emnet


daggis

Anbefalte innlegg

Har fått endel henvendelser fra folk som vil se noen bilder av prosjektet mitt på PM, så jeg tenkte jeg skulle lage en ny post med hva som er gjort siden sist.

 

Gamle poster om bilen:

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=10547

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=14418

 

 

 

 

Er nå forsåvidt ferdig med å sette i en Golf gti motor, fra en 1er golf, altså 112hk, men har satt på webere og sveiset eksos, så den burde vel yte litt mer.

 

Motoren er festet med et adapter, og svinghjulet har midten fra en golf gti, og ytterste del fra en vw411, da denne har 220mm clutch, org. boble er 200.

 

Varmeapparat er montert i bagasjen foran.

 

Noen bilder:

 

 

Bruker ekspansjonstank fra en pug 205, med ekstra hull på toppen og skive i trykkventilen, da det er høyere trykk i golf systemet:

 

Boble_004.jpg

 

Inni:

VDO oljetrykk, oljetemp og vanntemp. Short shift spak, nytt ratt, midtkonsoll++

 

Boble_003.jpg

 

Motoren med weberne:

Boble_002.jpg

 

Radiatoren festes oppi vingen, men må løsnes når jeg skal vippe opp lokket. Lokket måtte kuttes hull i og lage en liten bulk for å få plass til reg reim dekselet.

 

Boble_001.jpg

 

 

Videre planer er å konvertere til irs bakstilling, sette inn de to momo stolene jeg kjøpte, her er bilde av den ene, den andre er helt lik:

Belte.jpg

 

På disse skal det noen røde momo 4-punkts jeg kjøpte.

 

Oppgradere bremser, sannsynligvis til porsche bremser, hvis jeg klarer å få det godkjent hos biltrangsynet.

 

Skal også sette inn en forsterker og noen andre høyttalere jeg kjøpte, en sub eller to må vel også til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMPONERENDE.. stå på!! ;) Artig prosjekt, synes det er mye finere lyd i golf-motorene enn i boxerene (nå blir jeg sikkert lynsja av alle boxer-gutta). Fortsett å oppdater.. finnes ikke noe bedre enn å sitte og slappe av med en skikkelig prosjekt-tråd m/ masse bilder.

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det ser ut som den motoren din trenger litt polering! :D

Blir nok bra når den er ferdig!

 

EDIT: Jeg kjøper kanskje 6punkts beltet ditt hvis det ikke allerede er solgt. Kontakter deg etter jul... eller seinere. Har ikke råd nå.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurte litt på.. blir det ikke jævla "korte" gir, hvis du beholder originalkassa? Eller har du bytta noen utvekslinger? Husker jeg hadde bobla mi i 140, men da bråka det voldsomt. Marsjfart på 100 går vel greit.. Blir jævli akselrasjon da :D

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vantage

En ting jeg lurte litt på.. blir det ikke jævla "korte" gir, hvis du beholder originalkassa? Eller har du bytta noen utvekslinger? Husker jeg hadde bobla mi i 140, men da bråka det voldsomt. Marsjfart på 100 går vel greit.. Blir jævli akselrasjon da :D

 

har en 1500 kasse, toppfart burde bli rundt 200 et sted, hadde den i 160 med gamle motoren, da lå den rundt 4700.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by daggis

 

har en 1500 kasse, toppfart burde bli rundt 200 et sted, hadde den i 160 med gamle motoren, da lå den rundt 4700.

 

Da hørtes det jo bra ut ;) Hadde bare 1300 jeg vettu.. Var ikke lang den girkassa veit jeg.. hehe

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tja, har ingen helt ferske bilder, men her er et lite et fra en ukes tid siden.

Deler_011.jpg

 

Som du ser har jeg kuttet bort støtfangerfestene, bunnplata og delen spylervæsketanken skal ligge i.

 

Tok bort fangerfestene da de bare var unødig vekt, skal ikke ha fangere uansett. De andre tok jeg bort for å få gjennomstrømning til radiatoren.

 

Skal lage noen hull i fronten der og, lurer på om jeg skal kappe til en liten munn eller no :D

 

Har sveiset fester tilradiatoren og en tykk firkantprofil som går tvers over under besnintanken, for å stive opp.

 

Som triggerhappy sier hadde jeg bilen igang en liten stund, tapet sammen med radiatoren i vingen, for å sjekke at alt funket, det gjorde det og. Helt til fordeleren gikk i dass. Hadde glemt å dunke litt i torpedoveggen der hvor kontakten til hallgiveren er, så når den hadde dunket en stund ble det brudd i ledning og kontaken i fordeleren.

 

Venter også på nye gasswaier fra kollevold. Den jeg kjørte med da var en liten jallapatent fra min side. Fikk ikke gitt mer enn halv gass, men det gikk fortsatt bedre enn gamle motoren ;)

 

 

Så det begynner å nærme seg nå ihvertfall. Sveising av understell til momo stoler, karroserikitt og sinkspray på sveisene og på de nye platene så nærmer det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som vil bygge noe tilsvarende har jeg et fint prosjekt stående.

Se http://www.race.no og marked. Den gule burde passe bra.

Forøvrig artig å følge med på denne byggingen.

Så forøvrig en med Golf motor i et billøp i fjor som fungerte brukbart.

Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Har en adapterplate for å feste golf motor til boble kassen,

men lurer på hvilket svinghjul som kan brukes??

 

Har hørt at et passat svinghjul og kløtsj skal passe...

Og at det må brukes en automat-starter...

 

Peiling??:rolleyes:

69boble roadster

68boble 72boble(1,9)

 

x-81gti x-81gti russebil

x-73boble x-81transporter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår