Gå til innhold

Prosjekt Boble GTi

Ranger emnet

daggis

Anbefalte innlegg

Bilen funker nå, kjørte litt i forigårs, men strammehjulet til reg. reima er merkelig, det flytter reg. reima alt for langt ut, så den sliper innpå hjulet som driver vannpumpa, ikke akkurat ideelt å kjøre med :rolleyes:

Får komme meg på torshov og kjøpt meg et nytt.

Svinghjulet jeg bruker er en kombinasjon av golf og transporter svinghjul.

Innerste del er golf, ytterste del er fra transporter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by daggis

Svinghjulet jeg bruker er en kombinasjon av golf og transporter svinghjul.

Innerste del er golf, ytterste del er fra transporter.

Hvordan har du gjort det? golfen har jo motsatt kløtsj..

Han som laget adapterplaten til meg sier at det muligens er best med et boblesvinghjul(dreidtil å boret opp til golfmotormønster),

men det må vel gå an å bruke passat svinghjul(kløtsj rettvei)?

:rolleyes: Hadde nok godskjent bilen viss jeg hadde vært deg:

Er jo bare å strupe motoren ned til under 100hk, og kjøre bilen til NAF for motorbremsing, ringe til møller for et stk papir og leverebilen til biltilsynet for godkjenning.

Biltilsynet godkjenner bilen å skriver motornr i vognkortet.:D

69boble roadster

68boble 72boble(1,9)

x-81gti x-81gti russebil

x-73boble x-81transporter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vw-vw

Hvordan har du gjort det? golfen har jo motsatt kløtsj..

Han som laget adapterplaten til meg sier at det muligens er best med et boblesvinghjul(dreidtil å boret opp til golfmotormønster),

men det må vel gå an å bruke passat svinghjul(kløtsj rettvei)?

:rolleyes: Hadde nok godskjent bilen viss jeg hadde vært deg:

Er jo bare å strupe motoren ned til under 100hk, og kjøre bilen til NAF for motorbremsing, ringe til møller for et stk papir og leverebilen til biltilsynet for godkjenning.

Biltilsynet godkjenner bilen å skriver motornr i vognkortet.:D

Har du godkjent mange biler i ditt liv?

Det koster fort noen k å godkjenne custom-bygge ;)

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 5 months later...

Da har jeg fått gjort en god del greier i det siste.

Lagd stabstag for å bli kvitt hjulhopp, bakvingen er forkortet og delen under baklokket laget jeg en avstøpning av og støpte sammen med lokket. Sveiset et tverrstag som lokket sitter i med 2 stk. panserlåser.

Interiør er så og si ferdig.

Flared breddede glassfiberskjermer, nye felger, men de skal byttes ut igjen, får nye tromler og skiver på søndag med porsche boltmønster, så nå blir det porsche felger! :D

Har borret opp original dysene, så de nå bare er rør, koblet vakuum derifra til fordeleren. Ble bra!

Nå virker ikke photobucket for tiden av en eller annen grunn, men bilder kommer så fort det er oppe igjen.

Nå skal jeg bare synkronisere gasserene, og se hvordan det går.

Planer videre blir vel en G60motor og porsche bremser, må bare få meg litt mer penger først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Tja, har nedgradert litt, for å si det sånn.

Har satt i en 90hk monotronic golf motor. Har fjernet bøttestolene og satt i noen litt mer gatevennlige stoler med vipp i ryggen, har også byttet ut 3" 4punkts belter med gategodkjente 2".

har gjort dette fordi jeg snart skal på eu, og har da litt hastverk med å få godkjent greiene først.

Så blir det ny motor igjen :D

Lurer på om det heller blir 1.8t motor etter godkjenning, med mindre den er for stor rent fysisk. Noen som har noen bilder av 1.8t motorer/motorrom?

Hvis noen har en slik motor tilsalgs er det også interresant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider