Gå til innhold

Selges: 1981 Nissan Bluebird 910 2.0 Turbodiesel

Ranger emnet


TeSlette

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hadde bilen på EU-kontroll i dag(17.02.2009), og det gikk heller dårlig. Problemene er i seg selv ikke så mye arbeid om du har tilgang til delene. (Du finner det garantert på nccn.no)

Dessverre har jeg har verken tid, kunnskaper eller ressurser til å gjøre noe med dette, da jeg må ha bil.

 

Følgende 2'er-feil:

 

*Bremsebelegg for tynne - Høyre foran - Rimelig sak å bytte

*Feil/defekt ratt - Det er montert klassisk sportsratt

*Skade på frontvindu - Lister er tatt av og har ny rute klar, må bare skjære ut, renske og lime

*Nærlys- feil innstilling - Enkelt å utbedre

*Batteri ikke festet - Har festeanordning liggende

*El.ledninger - mangler sikring på ledning fra batteri - Burde ikke være stort problem

*Slitt bærebru - begge bak - rust

*Skadet feste ved v. bærebru foran

*Stor slakk i foringer - Høyre bak - Venstre foran

*Støtdempere - skade på fjærtallerken - Begge foran

*Feil dekk - Jeg fant ikke fire like vinterdekk, så det er 80-profil bak og 70-profil framme

*Ulyd i hjullager - Høyre bak

*Feil eksosanlegg - Orginalanlegg må på

 

Teknisk:

Motor og drivverk meget bra, på EU sa de ingenting på at det er montert turbo. Ingen ulyder og bilen drar meeget godt! Karosserimessig skal det ikke være noe rust, utenom enkelte flekker heelt nederst på "skjørtekantene" foran og bak (typisk v/eksos og etter steinsprut). Lakken er meget pen, og det er kun noen småbulker på panseret som jeg har sett, + en liten bulk i kromfanger foran og en liten bak (sees på bildene). Typisk Nissan er at vaieren til bagasjelokk og tanklokk er røket, men det kan alltids åpnes med nøkkel. Interiøret har helt klart sett sine bedre dager, men er akseptabelt. Det meste av varsellamper og målere fungerer, utenom klokke, rpm og motortemp. ALT av lys fungerer som det skal.

 

Generelt:

Bilen har et utrolig godt skyv, og er morsom å kjøre. Har gått 344 000 km, men ld20 stopper jo aldri. Vekker oppsikt i og med at det er en 910, med Turbodiesel (Svært få i norge), og med en såpass fin farge. Har montert tåkelys, kromlister under lyktene og på grillen, turbotrykksmåler, nytt luftfilter, dieselfilter og det er ny motorolje.

 

Bilen står i Nordgudbrandsdalen (Oppland) og bilder/beskrivelse finner du her: http://www.nccn.no/forum/viewtopic.php?f=4&t=11742

Ligger også på AutoDB.

 

dsc03435oq9.jpg

dsc03436us2.jpg

DSC00278.jpg

 

Håper noen vil redde denne klassikeren, arbeidet med å få den godkjent er absolutt verdt det. :)

 

 

Ønsker seriøse bud! PM/ring for spørsmål.

 

Mvh. Tor Erik Slette.

Tlf 99009635

Endret av TeSlette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår