Gå til innhold

Hva er grunnen til lusekjøringa til enkelte?

Ranger emnet

c20let2k

Anbefalte innlegg

Overskrift.

Dette er noe som har irritert meg lenge, jeg kjører mye på E8 og E6'en, altså 70km/t og høyere fartsgrenser som oftest.

Forholdene er fine og det er ikke dårlig sikt eller glatt eller noe, men allikavel så havner jeg bak en bil som finner det for godt og ligge i 50-60km/t når det er 70-90 sone.

Noen som vet hva grunnen til enkelte gjør dette?

Opplever og at enkelte kjører først i 90km/t i 90 sonen, så plutselig 60, så 70km/t og sådan..

Jeg er på ingen måte noen råkjører, men liker i allefall og kunne holde fartsgrensen, har mer og gjøre enn og kjøre sakte.

Noen her inne som driver med slik kjøring, i såfall hva er grunnen?

Jeg er ikke alene om og irritere meg over dette:

http://www.itromso.no/nyheter/article230490.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har funnet ut at svensker er de bilistene som irriterer meg desidert mest!

Sikkert fordi jeg bor ved grensen, og hver bidige gang jeg skal en litt lengre tur så klaffer det sånn at en svenske havner foran meg, og da går det i rykk og napp.

Svenskene er glad i å kjøre fort, de er jo vant til fine veier. Så ergo går det godt over fartsgrensa på strekkene, men så er det til gjengjeld full brems til hver en sving!!

Og da snakker vi helt ned i 50-60 i svingene gjennom 80 sona.. Jeg kjenner jo veien, så jeg kommer meg alltids forbi der de minst venter det. Men det virker på meg som om de virkelig satser det de kan på å holde meg bak seg..

Mens i Sverige trenger man bare å nærme seg en svenske bakfra før han villig legger seg ut og gir tegn om kysten er klar.. Denne motsatte holdningen blant svensker har forundret meg lenge..

Men jotakk, det finnes nok av nordmenn også som sover på bremsepedalen.. Men akkurat rundt her jeg bor kjører de aller fleste norske mer enn fort nok etter forholdene!

Kommer sikkert av at det er stortsett pendlere som har kjørt samme strekka i 20-30 år. Men av og til så dukker unntakene opp som sagt, og hvis ikke så er det garantert en svenske rundt neste sving!! :op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som overhode tenker på at 80km/t fartsgrense IKKE betyr at man MÅ ligge i 80km/t? Skiltet betyr maks fart, ikke påbudt fart.. Spesielt gjelder det gamle folk i trafikken, da de ikke tør kjøre fortere. Men jeg kan skjønne hvorfor det er irriterende (og har bannet flere ganger for meg selv), men da kjører jeg forbi. Enkelt å greit :p

Endret av Margido

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som overhode tenker på at 80km/t fartsgrense IKKE betyr at man MÅ ligge i 80km/t? Skiltet betyr maks fart, ikke påbudt fart.. Spesielt gjelder det gamle folk i trafikken, da de ikke tør kjøre fortere. Men jeg kan skjønne hvorfor det er irriterende (og har bannet flere ganger for meg selv), men da kjører jeg forbi. Enkelt å greit :p

Selvsagt, er fullstendig klar over det. Jeg gjør ikke noe nummer utav det, jeg vet hvor jeg kan planlegge en trygg forbikjøring uansett langs denne veien..

Poenget mitt var bare det litt komiske med alle disse svenskene som til stadighet skal putre rundt langs denne veien HVER GANG jeg skal ut å kjøre en liten tur.. :op:

Og hvorfor disse kjører så forskjellig her i forhold til hjemme hos seg selv?! Jeg har en følelse av at de er meget tolerante ovenfor sine egne, mens nordmenn er bare noen bøller i deres øyne.. :Devil: Eller noe i den dur. :op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir bare mer og mer bortskjemt, derfor forventer vi at veiene skal være bar asfalt. Ikke snø og is og slike skumle ting. Dermed når man må kjøre på det blir man så redde for dette skumle greiene at det går i gangfart bortover...

Også må du huska at vi er født egoistiske, jeg skal fram og gir f i alle andre.

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk noe som heter og at det er ikke er lov og kjøre for sakte heller!

Og kjøre i 50-60km/t i en 80/90 sone, når alle forhold er lagt til rette for at en fin kan holde 80km/t og enda mer, så hender det at UP har hatt rassia for og få bort disse sinkekjørerene.

Det er ikke overalt en kan kjøre trygt forbi på lengere strekninger..

Ingen som ser poenget mitt?

Om noen ikke tørr og følge fartsgrensene når alle forhold er til rette, så har de ikke så mye i trafikken og gjøre spørr du meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det skal være like streng straff å kjøre for sakte som å kjøre for fort! om ikke strengere!

Det som er jævli plagsomt er akkurat det som nevnes over her, folk blir for bortskjemte

så fort snøen faller FORVENTER bilistene at folk skal ut å tørke den jævla veien for dem med en gull klut omtrent!

så når idiotene kommer på egenhånd ut på snø og is, smeller det!

en annen ting som også plager meg er der det skjer en ulykke kommer det kommetarer fra andre idioter som

Når skal de lage en vei som er trygg for oss!?!?

idiot! veien har da alltid vært trygg! det er DU som ikke klarer å holde deg på veien!

Jamen jamen, det er så mye trær og fjell langs veien...

Hva forventer du?.. Vil du unngå til på veien lær deg å fly!

Det er så lite midtdelere.. vi kræsjer front mot front..

og igjen..ja.. DIN feil for at DU ikke klarer å holde DITT felt! jeg klarte fint å kjøre E6 inn til oslo forleden dag under snøværet... for meg og 50.0000andre gikk det problemfritt.. men DU kjørte av,.. ergo DU er et samfunnsproblem!

jamen jamen.. det var glatt!... NEI! Det var ikke glatt! ikke nok til at du BURDE kræsje av den grunn!

Folk eier ikke selvtillit bak rattet! i tilleg til det er dem uerfarne som faen fordi dem kun pendler en og samme vei hverdag hjem og til jobb! kommer det en liten omkjøring en dag så er det hakk i cd plata! de vet ikke hvor de skal gjøre av seg,,.. hjelp!... finnes det noe annet enn E6?!

Få slike av veien mener nå jeg!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som også er irriterende er at alle har såååååå god tid.. du kommer til en rundkjøring.. du ser at det ikkke er noen der, og igjen stopper han forran deg før han somler seg til å kjøre videre.. samme gjelder å utnytte luker.. venter i 2-3min i et kryss... det har nå vært sikkert 20muligheter for han å kjøre ut når det var store nok, luker.. men når han først bestemmer seg for å kjøre ut, velger han den korteste luka så han på veien må nødbremse!

Samme gjelder lyskryss! skal DU og flere svinge samme vei! for helvete flett inn sammen! ikke stå der og slett frem 20 andre før du selv prøver deg på å ta sjansen ut i krysset!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kommer all denne irritasjonen fra, egentlig?

Hvorfor irritere seg så skrekkelig mye over slike filleting?

The wise man never hastens...

(Confucius)

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som også er irriterende er at alle har såååååå god tid.. du kommer til en rundkjøring.. du ser at det ikkke er noen der, og igjen stopper han forran deg før han somler seg til å kjøre videre.. samme gjelder å utnytte luker.. venter i 2-3min i et kryss... det har nå vært sikkert 20muligheter for han å kjøre ut når det var store nok, luker.. men når han først bestemmer seg for å kjøre ut, velger han den korteste luka så han på veien må nødbremse!

Samme gjelder lyskryss! skal DU og flere svinge samme vei! for helvete flett inn sammen! ikke stå der og slett frem 20 andre før du selv prøver deg på å ta sjansen ut i krysset!

er HELT enig med deg DRFT-R.

Sånn folk er rett og slett JÆVLIGE og ligge bak!

de burde ha fått sånn egen computer som hadde overtatt for de i rundkjøring/lyskryss!

low and slow, is how it goes

low and slow, plowing snow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider