CivicLars Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Får som regel et haug med blink tilbake, og det er trivelig =) Haha... De verste er jo de som ikke forstår at de gjør noe galt =P Kjører med parklys hele natter f.eks og blinker sykt mye tilbake til meg =P Siter - Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morgan_14 Skrevet Oktober 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2009 Se, det er det jeg kaller å være unødvendig hissig, dieseldyret.Hvorfor gå rett på hevn og avstraffelse, uten en liten advarsel først? Hva skal man gjøre'a? Dulte borti dem så lysa deres "Dauer"? Siter Mvh. Morgan Vet du hva Fiat står for? Svar: Fiasko i all teknikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tindebrød Skrevet Oktober 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2009 Blinker om de ikke har lys og for å varsle kontroll. Det er de tingene jeg har lyst å bli varsla om selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baufish Skrevet Oktober 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2009 hmm, føler meg plutselig som en litt badass, for når jeg møter på folk som ikke slår av langlysa, slår jeg mine på samtidig som hornet brukes. Disse blir værende på helt til dem slokker.. Jeg, hissig bilist? Ja takk.. Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelen Skrevet Oktober 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2009 Blir selv ofte blendet av andre når jeg glemmer slå av mine egne langslys (ganske ofte). Ganske greit egentlig, så husker jeg på det. Men blinking for trafikkontroll osv viste jeg ikke om, må være mer oppmerksom på slikt fremover :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasK Skrevet Oktober 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2009 Setter på langlysa om jeg blir blenda. To blink mellom park og nærlys betyr kontroll. Resten driter jeg egentlig i. Er ufattelig glad hver gang noen varsler meg om kontroll, derfor gjør jeg det samme tilbake. Tror det er større sjangse for å bli tatt for å kjøre for fort enn å bli tatt for å ha sagt ifra om kontroll. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelen Skrevet Oktober 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 Si i fra om kontroll er da ikke ulovlig, er jo til og med SMS tjenester for dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 Det er nok ulovig å varsle, mange som har fått bøter for det. Men en annen ting som mann skal gjøre ved trafikkkontroll, tommelen opp i frontruta så den syns.... Det er helt greit å gi ett par kjappe blink om man har sjenerende lys, eller glemt å tenne lysa. Men kan noen fortelle meg vitsen med å blinke på meg om jeg har park og spredere på dagen, eller for den saks skyld park/nær/tåke på dagtid. Jeg kjører til enhver tid med den belysninga som gir meg best sikt i situasjonen uten å blende medtrafikkanter, og det er en plass jeg mener tåkelys hører sammen med nær/fjern, når man kjører på mindre skogsveier og det er snøføre, da har jeg bedre oversikt, ser kantene bedre, og jeg ser sjelden lengre ved å skru av tåkelysa da veiene ikke er rette. Folk som ikke slukker fjernlysa får ett par blink, så får de fjernlysa mine tilbake. Når det gjelder blinklys, er det en uting med blink inn i rundkjøringer, alktså blinke til venstre, man kjører inn i rundkjøringa, og tenner høyre blink så snart man kan. Hadde alle gjort dette hadde det vært fryd og gammen. I veldig små rundkjøringer er det en annen sak, og blinke til høyre inn i rundkjøringa er ok om man skal ut første. Men hva med de som gang på gang bremser opp mot ett kryss, og setter på blinklyset i det de svinger, Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg