Gå til innhold

Feilkoder er lest med binders. Lambda montert. Problem nesten løst. Se s2

Ranger emnet


turbotrondsen

Anbefalte innlegg

Eneste måte å slette feilkoder er å koble til en feilkodeleser. Hvis feilen forsvinner så slukker lampen, og etter en 20-30 "rene" starter så forsvinner feilkoden. Med en kodeleser kan man skille mellom historiske koder og de som fortsatt er feil.

 

Koble bort batteriet gjør ingenting med feilkodene. Mulig det nullstiller adapteringen, noe som kan være en fordel når motoren har kjørt "i blinde" uten pålitelige sensorer.

 

Okei. Satser på at det forsvinner i morra da :)

Kommer med tilbakemelding da!

 

Tusen takk for gode svar fram til nå hvertfall! :)

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

husker ikke... var vel noe ventilasjon / vakuum klokke ?

Men du ser den nedi imellom innsuget og gassspjeldet hvis du lyser nedi, den kan tulle med tomgangen hvis den er blitt tett, noe den har en tendens til å bli.

 

Okei. Skal ta å sjekke den i morra.

Satser på å kjøre den til jobb i morra uten problemer da :)

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Hvor er det denne kommer fra?

 

 

Skal se om jeg finner bilde. Bytta denne slangen samt borret opp nippel på gasspjeldet med 2 eller 2.5mm bor.

 

Min hadde også ujevnt tomgan, men ble helt fin etter denne opperasjonen. Er den tynne åndinga fra toppdekkselet som gir problemet. kan være greit å bytte den grove også da de blir tette innvendig og helt som tyggis.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se om jeg finner bilde. Bytta denne slangen samt borret opp nippel på gasspjeldet med 2 eller 2.5mm bor.

 

Min hadde også ujevnt tomgan, men ble helt fin etter denne opperasjonen. Er den tynne åndinga fra toppdekkselet som gir problemet. kan være greit å bytte den grove også da de blir tette innvendig og helt som tyggis.

 

Den ja. Sleit med den på en C20NE motor jeg hadde ei gang.

Renska hele dritten så hjalp det. Men hvorfor byttet du og borret opp en nippel? Sikkert dumt spørsmål men..

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nippelen som slangen fra oljeåndinga går inn i gasspjeldet, og den tetter seg med sot. Må få åpnet den igjen så går ting mye bedre.

 

hadde ikke bilde, men jeg tak av hele spjeldet å vaska driten i bensin.

Bytta slanger og tok opp nippel å da ble alt som nytt igjen.

 

Spjedet sitter i 4 muttre, også må du ta av bensin koblingene.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nippelen som slangen fra oljeåndinga går inn i gasspjeldet, og den tetter seg med sot. Må få åpnet den igjen så går ting mye bedre.

 

hadde ikke bilde, men jeg tak av hele spjeldet å vaska driten i bensin.

Bytta slanger og tok opp nippel å da ble alt som nytt igjen.

 

Spjedet sitter i 4 muttre, også må du ta av bensin koblingene.

 

Okei. Tar en kikk på det i helga da.

Tåpelig patent det der. Ligger også endel oljesøl i bunn av innsuget når jeg kiket forbi spjellet som er resultat av dette.

Noen måte å fjerne dette på uten å demontere for mye?

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Tror jeg skjønte tegninga.

Fått vaska den nå, shinet motorrommet litt og fylt på litt olje og bytta ei pære bak. Nå er Omegaen min glad :D

 

Motorlampa lyser kun etter at bilen har stått på tomgang litt.

Men den fusker ikke eller noen ting lenger, og det er bra!

 

Skal se om jeg kan få tatt litt flere bilder av bilen i morra:)

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår