Gå til innhold

Bensinpumpe bytte...

Ranger emnet


Hurricane

Anbefalte innlegg

Som endel sikkert vet så er det forskjell på bensinpumpene på de som har multipoint, og de som har monopoint, 1 bar vs 3 bar, sånn ca.

 

Men kan man bruke en bensinpumpe fra en Vr6 på en bil med monopoint, eller vil trykket bli for høyt, eller takler både pumpe og monopointen denne trykkforskjellen? :D

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis en her sier at det går bra, stoler du da på det og monterer? :P ville nok uansett hørt med et verksted når det gjelder sånne ting. én telefon så får du svar på et minutt;) hehe, ring f.eks møller!

 

for all del sikkert noen her på forumet som vet men:P

 

MEN mange her som tror og sier de vet har jeg lært!

Buckle up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja har jo lagt merke til at det er noen som tror de vet her på forumet, men tenkte kanskje om noen hadde erfaringer med det, da pumpene på 3'rn er en typisk del som tar kveld etter x antal mil, og hadde fått tak i en fra en gti, eller vr6, og bruker det :D

 

Må nok stikke innom møller og høre, er jo tross alt rett oppi gata her :D

 

Det som jeg TROR kan skje er at pumpa får for høyt mottrykk og tar kveld, eller at den leverer for mye, og det trengs en trykkregulator for å justere ned trykket :D

Men det er nå det som jeg tror, hadde håpet noen hadde noen meninger om det her på forumet :P

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei bensinforbruket øker ikke ved å bytte til trimkam, det blir heller mindre ved normal kjøring :)

Angående økonomi, og effekt på bare trimkam har jeg egentlig lite peiling på, men vet at flere her på forumet kan gå i dybden på hva som skjer med motoren med å bytte til trimkam.

Du får ihvertfall mere liv i motoren ved at du flytter effekten høyere opp på turtallsregisteret, men alt er avhengig av hvilken kam du velger og hva annet du gjør med motoren :D

Å trimme en 1.6 er vel noe mange mener er dødfødt, men er man ikke kravstor så hvorfor ikke prøve?

 

Jeg trimmer en 1.8,, er kun hobbytrim, og plukker deler der det dukker opp, og ser om det kan brukes til noe som f.eks

Denne pumpa jeg spørr om, er plukket fra ett ribbet vento vr6 vrak, og jeg skal etterhvert (når jeg får tid) sette i en større dyse i monopointen, og justere trykket litt opp, da er det mulig 1.2 bar blir for lite, trimkam skal inn, enten skaffet fra techtonicstuning, eller kjøpe en billig pent brukt en :D

Toppen som står på 1.8ltr'n nå er plukket fra en 87 golf2 som var kasta på dynga bak verkstedet, rengjort, portet opp innsug og eksos på egen hånd ved hjelp av gode instruksjoner på nett, og toppen er planslipt 2mm. Nå er det ikke annet enn ett godt dreimoment, og grei lyd i den, men med kam på plass så vil det nok skyve litt bedre :D

 

Som du skjønner så¨vil mye ha mere, når man først begynner, og når alt ramler på plass, så ligger det en turbo og en ledig golf manifold i verkstedet, har t.o.m vurdert å bygge om til multipoint-innsprøytning ved hjelp av deler hentet fra Ford :P

Og da må man bytte bremser o.l

 

Men nå ble jeg rimelig OffTopic fra min opprinnelige tråd :hammer

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår