Gå til innhold

Bytte bremser

Ranger emnet

Beinet1

Anbefalte innlegg

Ok!

Da er det bare å vente på delene (bestilt fra NBS, bra pris! Tror det er brembo skiver og mintex klosser de leverer). Jeg må innrømme at jeg ble ganske overaska over at klossene var slitt da jeg pleier å holde et lite øye med tilstanden på den ytre klossen som jeg lett kan se imellom spilene på felgen. klossen på utsiden har ca 1 cm belegg, mens den på baksiden er slitt til stålet. Virker som caliperen henger på glideboltene eller noe. Får gjøre ting godt rent og se over når jeg gjør jobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, Begynte på jobben igår kveld. Det såg ikkje ut for å sei det sånn.... Knakk den ene glidebolten. Måtte borres ut, greit nok, men kvelden ble ikke fullkommen før jeg fant ut at jeg måtte ha nye kalippere og. Stempelet var gravrustet på ytre del, slik at jeg ikke fikk presset det inn i huset. Det var for mye rust på stempelet til at det kunne pusses vekk. Mekonomen kalippere + glidebolter next....

P.S.

Fikk feil bremseklosser fra NBS, så det blir en nødløsning fra biltema foreløpig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei er ganske grei jobb.. Har vært borti at bremseskivene har rustet helt fast og på en bil så måtte jeg bruke vinkelsliper og skjære dem av.

hehehe..det der er amatørmessig..

er aldri ndvendig å kappe skiver. Må bare bruke en slegge og slå på arb. flata på skiva. da løsner dem.

Såfall må du varme!

jeg har enda ikke måttet kappe og jeg har brukt VELDIG lang tid før på å få av skiver, spes. på ford. der sitter de som helsveisa omtrent

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere andre noen gode/dårlige erfaringer med NBS? Denne gangen sendte de meg feil bremseklosser, var feil beskrivelse på websida, men de nekter å betale meg returportoen. Kjenner jeg blir passe irritert at jeg må bli skadelidende pga dem. Det er ikke første gangen. Forige gang sendte de meg to forskjellige bremseskiver når jeg skulle bytte skivene og klossene bak. Pakket feil tydeligvis, men da fikk jeg heller ikke dekket returportoen. Dette var siste gangen jeg handlet hos dem. En sparer etpar hundrelapper, men de ryker fort når en må sende ting frem og tilbake og det da går opp i opp med prisene fra mekonomen på hjørnet... *irritert*

P.S.

Hvis noen av dere trenger fremre bremseklosser til passat, org. deleno: 8D0698151C, merke Brax, så gi meg beskjed kjapt før jeg sender dem tilbake til NBS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider