Gå til innhold

Overklassen

Ranger emnet


Gunnar-Grønn

Anbefalte innlegg

Også hvis felleskassa blir latterlig liten fordi hele systemet blir utrolig ineffektivt?

Tja, jeg får da fremdeles mer igjen for det... Jeg får jo ikke være med på investorens yacht...

 

Du får da betalt din dose til fellesskapet her i landet også. Hvis du ikke liker å tjene en investor så har vi jo en gigantisk vernet bedrift som heter offentlig sektor hvor du kan søke arbeid.

Skal ikke si at jeg ikke har vært inne på tanken...

 

 

Hvis investoren ikke har gjort en dag med arbeid i sitt liv, så er han i hvert fall villig til å risikere pengene sine for at du skal få en jobb. Det skal han selvsagt ha avkastning for, hvis ikke kan han like gjerne sette pengene sine i banken.

Hvofor skal han det? Hva har han bidratt med, bortsett fra å tilfeldigvis være i besittelse av en hel haug med penger (som man foresten ikke klarer å tjene med ærlig arbeidt).

 

 

Eriksmil og Slitenvolvo, ville dere hatt kommunisme i landet her? bare spør

 

Komunistisk diktatur? Nei.

 

Jeg vil ha flat lønn for alle, uansett jobb, lønnet utdanning, gratis bolig fra staten (med en fornuftig standard) og nasjonalisering av de største bedriftene i Norge.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du vet vel egentlig ikke hva kommunismen har gjort mot det landet, og hvilke forhold det har vært dær siden sovjetunionen gikk til hundene

 

Nå tror jeg mora til Zoot er førstehandsvitne på begge deler, mens du derimot trolig bare har ett forhold til saken fra historieboka di som var skrevet i 1986 eller noe...

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja vi har vel litt og gå på i Norge da, siden det ikke er blitt noe væpna revulosjon i russland enda! Men at du avfeide argumentasjonen min mot nord-korea med at kapitalistisk usa propaganda var skylden vestens syn på dem kan jeg nesten ikke tro! du vet vel egentlig ikke hva kommunismen har gjort mot det landet, og hvilke forhold det har vært dær siden sovjetunionen gikk til hundene

 

N-Korea er ganske fucka etter at hoved sponsoren deres forsvant (CCCP) men det er mye bullshit som USA sier også. fks det at sånn halve landet er fattig. De fleste i N-Korea jobber på fabrikker og eller lignende. I CCCP så fikk folk en viss frihet som jeg synes at N-Korea gjerne kunne ha gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mora til Zoot har vel aldri vært i nord korea?

 

Hehe, leste feil. Trodde du mente Russland...

 

 

Har selv aldri vært i Nord Korea, og kjenner ingen som har. Vet Siden det er ett såpass lukket land, så er det ikke lett å vite hvordan ting er eller hva folk tenker. Så jeg kan ikke uttale meg om det. (men kan du?)

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg får da fremdeles mer igjen for det... Jeg får jo ikke være med på investorens yacht...

 

Hvofor skal han det? Hva har han bidratt med, bortsett fra å tilfeldigvis være i besittelse av en hel haug med penger (som man foresten ikke klarer å tjene med ærlig arbeidt).

 

 

Hvis du ser på gjennomsnittslevestandard i Norge vs gamle Sovjet, så tror jeg kanskje du vil se at du får mer igjen for det selv om du må finansiere en yacht. Du ville nok blitt misfornøyd hvis du som beboer i en kommuniststat fikk vite hva skattepengene dine egentlig gikk til, men pga Pravda lever du lykkelig uvitende om den saken.

 

Jeg skrev over hvorfor han skal det. Han risikerer pengene sine. Han kan velge å la være og sette dem i banken, men da blir det dessverre ikke noe av arbeidsplassen din.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg vil ha flat lønn for alle, uansett jobb, lønnet utdanning, gratis bolig fra staten (med en fornuftig standard) og nasjonalisering av de største bedriftene i Norge.

 

Jeg vil ha fred, frihet, alt gratis, mørkere øl samt nymfomane supermodeller til alle som vil ha det.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, leste feil. Trodde du mente Russland...

 

 

Har selv aldri vært i Nord Korea, og kjenner ingen som har. Vet Siden det er ett såpass lukket land, så er det ikke lett å vite hvordan ting er eller hva folk tenker. Så jeg kan ikke uttale meg om det. (men kan du?)

 

Kan vel nevne di humanitære krisene som var der på slutten av 90tallet (da de måtte ha hjelp fra vesten) Men somsagt så kan jeg vel ikke uttale meg om mere enn det som har vært på nyheter og i aviser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser på gjennomsnittslevestandard i Norge vs gamle Sovjet, så tror jeg kanskje du vil se at du får mer igjen for det selv om du må finansiere en yacht.

Men er det en fair sammenligning? La oss heller se på gjennomsnittlig levestandard mellom Sovjet på 70-tallet og dagens Russland... Og la oss ta i betraktning at Sovjet tapte sine penger på å investere i ett våpenkappløp de var dømt til å tape, og var mer eller mindre handelsmessig avskåret fra resten av verden.

 

 

Jeg skrev over hvorfor han skal det. Han risikerer pengene sine. Han kan velge å la være og sette dem i banken, men da blir det dessverre ikke noe av arbeidsplassen din.

 

Men han har ikke produsert noe, ergo er han en unyttig parasitt. Marx101 det.

 

Er det ikke det hele tråden her handler om? "Overklassen" som kan sitte på toppen og håve inn penger på andres arbeid.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komunistisk diktatur? Nei.

 

Jeg vil ha flat lønn for alle, uansett jobb, lønnet utdanning, gratis bolig fra staten (med en fornuftig standard) og nasjonalisering av de største bedriftene i Norge.

 

 

Og jeg er så sykt glad for at jeg bor i vårt gode land, Norge, og slipper at staten skal tro de skal eie alt!

Jeg er så jævlig glad for at alle får forskjellig lønn (Hvis du er så jævlig misfornøyd med lønnen din, få deg en utdannelse).

 

Og hvorfor er jeg for privateide selskaper? Jo, fordi det er nettopp det som skaper konkurranse her i landet. Og det fører igjen til at vi får bedre folk til de ledige stillingene, noe som igjen fører til at folk blir motiverte til å utdanne seg.

Og hvis vi reverserer dette, vil folk utdanne seg for å få en god jobb (Med andre ord, god lønn).

 

 

Og dette kommer fra en som på ingen måte liker Norge. Jeg personlig mener at Norge er en shitty land å bo i, men skal fullføre skolegangen før jeg kommer meg ut!

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette kommer fra en som på ingen måte liker Norge. Jeg personlig mener at Norge er en shitty land å bo i, men skal fullføre skolegangen før jeg kommer meg ut!

 

da er vi to:) vurderer det SÅ jævli hver dag, men må ha mer skolegang først.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det en fair sammenligning? La oss heller se på gjennomsnittlig levestandard mellom Sovjet på 70-tallet og dagens Russland... Og la oss ta i betraktning at Sovjet tapte sine penger på å investere i ett våpenkappløp de var dømt til å tape, og var mer eller mindre handelsmessig avskåret fra resten av verden.

 

 

 

 

Men han har ikke produsert noe, ergo er han en unyttig parasitt. Marx101 det.

 

Hvis du ikke synes det er en fair sammenligning kan du jo ta gjennomsnittet av alle kommunistiske regimer som har eksistert og sammenligne med fornuftige demokratiske land det er naturlig å sammenligne med. Hvis det ligger i kommunistenes natur å sløse bort penger på våpen så vil det selvsagt være til deres disfavør.

 

Det er ikke alle som kan produsere noe. I det gamle Sovjet var det en del som ble produsert bare for å produsere (dvs holde fabrikken operativ og folk i arbeid, uten at det var bruk for varen). Det er svært lite effektivt. Derfor må det også være noen hjerner som finner ut hva som bør produseres, og hvordan det bør produseres på en best mulig måte. De er ikke parasitter av den grunn.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er vi to:) vurderer det SÅ jævli hver dag, men må ha mer skolegang først.

 

Og hvorfor vil jeg ut? Det syke lovverket =P

men har ikke vurdert å ta utdannelse i utland da? Det har jeg i allefall, men tviler på at det vil skje... Koster jo en del (Selv om det finnes stipend)

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er vi to:) vurderer det SÅ jævli hver dag, men må ha mer skolegang først.

 

Utnytte skolesystemet og lånekassen er kult, men skatter og avgifter kan dra til helvete når vi har fått utdanningen vi vil ha.

 

Det liker jeg :D

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor vil jeg ut? Det syke lovverket =P

men har ikke vurdert å ta utdannelse i utland da? Det har jeg i allefall, men tviler på at det vil skje... Koster jo en del (Selv om det finnes stipend)

 

Jo har tenkt på det da vettu! Skal muligens begynne å studere språk. Samtidig vil jeg ta fagbrev som maskinfører slik at jeg har litt bakgrunn da praktisk også. Så har tenkt på noe sånn brev/nettstudier i språk mens jeg jobber deltid i firmaet til fattern samtidig(deltid). Men må fullføre et år der jeg går først så får jeg finne ut av hva jeg satser på.

 

Hvilke planer har du da?

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår