Gå til innhold

Støtdempere fra Saab på Volvo?

Ranger emnet

-Veritas-

Anbefalte innlegg

Fremdempere fra gamle saab 900? passer bak på 240.. Hadde slike selv en gang.. Er endel kortere enn orginale ja.. Men jeg bytta tilbake til hi-jackers-demperene da de var omtrent like korte.. ;)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye mer vil noe slikt senke ein allerede senket 240 da?

hm, jeg hadde tallene på det..

Lurer på om du må ha senket bilen totalt ca 10Cm for å montere slike dempere.

De er for korte for std. senkefjærer..

Om du monterer de med std senkefjærer, vil du få hjulløft rimelig enkelt!

edit:

Det er BTW fremme dette monteres!

Om man skal ha korte dempere bak, så mener jeg det var en GM et eller annet som hadde KORTE dempere man også får billig.

Fremme er det ikke så vedlig mye utvalg, men bak er det jo veldig enkelt.. Bare mål lengden på en std demper, så finner dere en bil som veier ca samme som en 240 og har ca samme understellstype, men gjerne 5cm kortere demper.

EVNT: kjøp dempere på mål.. Det er mange dempere, søk på ebay, m.m., det er også lett å finne coilovers for montering bak (man br vel skru dette av ved eu kontroll).

Det bør være samspill mellom fjær og demper, da du ikke bør overdrive i noen retninger. Da vil du risikere kjipe ting som "wheel hop" (hjulet hopper på ujevn vei), hjulløft, m.m., som er mindre idèellt.

Endret av DaButcher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke 10 cm mye? Hvordan senke så mye da på enkleste måte?

spesialbestilte fjærer, coilovers eller black and decker (evnt. biltema har vel vinkelkutter også).

Den aller billigste måten, er å bli kjent med masse overvektige teens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100mm senk er mye igrunn.. Om man synes bilen er passe lav med lesjøfors, blir den jo 60mm lavere enn det igjen. Hadde 100mm senk bak på min og 80 foran.. Var umulig å kjøre med.. Traversen og eksosen tok nedi med engang..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe høres ikke ut som ein god ide for oss som kjører på vestlands veier;)

Om du vil ha senket bare til std. høyde, ville jeg kjøpt dempere på mål, eller kjøpt bilstein CS.

Man tror gjerne at stive dempere er mindre digg å kjøre på, men du slipper å bunne, samt du får kontroll på fjæringsveien på en helt annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider