Gå til innhold

Forgasser og senk spørsmål

Ranger emnet

orios

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg søker hjelp av dere Golf 2 guruer!

Har to spørsmål.

1. Bilen er en 85 mod 1,6 cl og den går litt høyt på tomgang og får litt mye bensin. Hvordan justere man forgasseren?? Eller er det noe annet som kan fikse dette??

2. Jeg tørr nesten ikke spørrre om dette, men men. Jeg skal SENKE denne bilen og ja da spørsmålet er hvor mye iforhold til felg. Har ikke tenkt å massere skjermene og ikke ha breddere.

Felgene blir nok 6 eller 7x15 så hvor langt ned kan jeg gå.??

Jeg vet at senk spørsmål er daglig her men de fleste handler om

9x16 og g60 breddere.

Håper dere tar dere tid til å svare og kan hjelpe meg.

mvh martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Bilen er en 85 mod 1,6 cl og den går litt høyt på tomgang og får litt mye bensin. Hvordan justere man forgasseren?? Eller er det noe annet som kan fikse dette??

Ta med bilen til et forgasserverksted så justerer dem for deg, du må ha Co-måler for å få en justering rett.

Ellers ligger det endel tråder rundt forgasserspørsmål her på forumet, prøv søkefunksjonen.

2. Jeg tørr nesten ikke spørre om dette, men men. Jeg skal SENKE denne bilen og ja da spørsmålet er hvor mye iforhold til felg. Har ikke tenkt å massere skjermene og ikke ha breddere.

Felgene blir nok 6 eller 7x15 så hvor langt ned kan jeg gå.??

Det hele avhenger av innpress(ET) på felgene dine, hvis du holder deg til 38 som er orginalt så kan du nok senke rundt 80-100mm uten nevneverdige problemer.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler også om størrelse på dekk.

på min gamle golf kjørte jeg med 7*15" ET35 og 195/50-15 dekk. Fikk senka kanskje 70mm med de dekka. Hadde justerbart senkesett så vet ikke helt. 60/40 senking gikk veldig greit i hvertfall.

Bytta dekk til 185/45-15. Da snakker vi rundt 100mm senking uten å gjøre noe med skjermene.

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider