Gå til innhold

Frontlykter på E 124


Slim!

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg heller ganske sterkt mot en 124 i min jakt på bil nå, men lurer på en ting. Ta en titt på

 

Den med falkeblikk (:p) vil oppdage at den første har noen fryktelig store oransje blinklys ved siden av hovedlyktene. Den andre har også det, men der har et lyst hode funnet på å ha klart glass istedet for det oransje.

 

Det jeg nå lurer på er om man kan skifte kun glass for å få looken til bil nummer 2, om man må skifte hele blinklyset eller hele lykta?

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by njadve

etter det jeg har lest så er det kun blinklysglasset som må skiftest. når man skifter over til klart glass, så må man skaffe orangsje lyspærer. alt dette tror jeg du får kjøpt hos http://www.autotrio.no

 

 

På min MB 230 E, så er blinklys glasset fast limt, på hele blinklyset.

 

men det er jo uhyre enkelt å bytte blinklys.

 

 

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by njadve

etter det jeg har lest så er det kun blinklysglasset som må skiftest. når man skifter over til klart glass, så må man skaffe orangsje lyspærer. alt dette tror jeg du får kjøpt hos http://www.autotrio.no

 

Bytter hele blinklyset. Ikke bare glasset.

Får det på AutoTrio som du sier, og det er veldig enkelt å bytte.

Første som ble gjort på fatterns gamle hvite W124 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 2 124-biler, en 86 300D og en 88' 300E

Blinklyset foran er klipset fast i ramma og er kjempelett å bytte. bare å ta opp panseret og klemme inn klipset, og vips så er hele lykta ute. Er meninga at man skal ta ut hele lykta når man skal skifte pære.

 

Hvite blinklys koster forresten 98 kr pr stk. på Biltema :-)

93 Mercedes-Benz SL 500

18 linjer er 13 for mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et råd til deg..

Ser du har lagt ut et bilde av en C124 og en W124, skal du først kjøpe 124-serien til Mercedes så hadde jeg gått for 300-serien, gjerne mellom 85-88, der den ble levert med 188hk og uten katalysator tar den 0-100 på 7,2s..Det er raskt for en så stor og tung bil.

Kjører selv en 230CE, coupe-modellene er jo mye finere å se på enn 230E f.eks, men de er også en god del dyrere.

Er du ute etter stil og ikke så nøye på ytelse, kjøp en 230CE, er du derimot ute etter sportslighet og ytelse kjøpe heller en pent brukt 300E mellom 85-89..De ligger ca i samme prisklasse.

Mulig jeg sporer av tråden din, men måtte bare komme med noen tips ;)

Mercedes C200 Espirit 95-mod

(x) Mercedes 190E 2.6 87-mod

(x) Mercedes 190E 2.0 87-mod

(x) Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86-mod

(x) Mercedes 230CE 89-mod

(x) Peugeot 205 1.9 CTi cab 87-mod

(x) Mercedes 190E 84-mod

(x) Peugeot 205 GTi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En CE hadde vært konge, men de ligger på ca. 200% av det jeg hadde tenkt meg (om ikke mer). Har enda ikke sett en 300 i søkene mine så jeg vil tro den er for dyr også desverre.

 

Er det 8'er eller 6'er i den? Vet 260'en har 6'er så det er vel det første. Er ikke dette veldig dyrt å reparere om noe skulle ta turen? Vet 260'en er styggdyr så snart noe blir ødelagt.

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både 260E og 300E har rekkesekser, er vel egentlig noe den samme motoren tror jeg, bare at 260E har mindre motorvolum.

300E har også 188hk mens 260E ligger vel på 160hk, likevel går 260E rimelig godt..

 

Hvis du ikke har så mange penger å rutte med, hvorfor ikke heller se etter en W201 (190E), de er mye penere og mye billigere enn en sliten og billig W124 serie..

190E er jo også mye finere stylet enn en W124, mindre og røffere liksom.

190E 2,3 er jo et alternativ som både går bedre, er bedre å se til og er billigere enn en eventuell 230E.(Samme motor, men mye lettere bil)

Mercedes C200 Espirit 95-mod

(x) Mercedes 190E 2.6 87-mod

(x) Mercedes 190E 2.0 87-mod

(x) Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86-mod

(x) Mercedes 230CE 89-mod

(x) Peugeot 205 1.9 CTi cab 87-mod

(x) Mercedes 190E 84-mod

(x) Peugeot 205 GTi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner du en fin 89-mod 230CE til rundt 55 000,- så må du kontakte meg, for da er ihvertfall min prisoppfatning av modellen helt på vidda..

Etter min oppfatning og etter mine undersøkelser, må du opp i minst 75 000 skal du få en 230CE på slutten av 80-tallet som er fin og i god stand..

Mercedes C200 Espirit 95-mod

(x) Mercedes 190E 2.6 87-mod

(x) Mercedes 190E 2.0 87-mod

(x) Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86-mod

(x) Mercedes 230CE 89-mod

(x) Peugeot 205 1.9 CTi cab 87-mod

(x) Mercedes 190E 84-mod

(x) Peugeot 205 GTi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SL-porno

har forresten en billig 86 300D til deg hvis du er int. ca 30 ark

Er det automat eller manuelt gir? Den ha manuell for jeg er interessert i å kjøre bil fremfor å bli kjørt :D

Har du noen bilder av den?

Gjerne noen argumenter på hvorfor jeg burde kjøpe den. Pappa har jobba hos Mercedes og han har hørt at det er veldig dyrt å reparere 260'er (vet ikke hvordan det ligger an med 300'er), men jeg må få overbevist han (om du er sikker på det du sier).

 

 

Eventuelt om dere andre skulle vite om noe så ser jeg etter 124'er (synes de er mye finere enn 190'ene) i 30.000 +/- klassen.

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår