Gå til innhold

Frontlykter på E 124


Slim!

Anbefalte innlegg

Originally posted by Speedy9

mulig jeg er helt på sopp-tur, men jeg synes at 4 dørs`n er penere en CE`n jeg. Synes 124-bilen er alt for firkantet til å bli noe pen coupe. Men dette er jo bare min personlige mening.

 

 

Kjøp deg 94 look front MED hvite blinkere så har du det helt ultimate...

 

Må nok si meg ganske enig der..MEN...en CE i sort farge, 18"AMG hjul og soltak er vel ganske så pent..Men igjen...en sedan er vel ikke like kult som en CE..

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jo det er litt pes ettersom støtfangeren er "litt" bredere og forstillingen i seg selv også er bredere på 500.... kanskje det går an å bare kjøpe skjermene .. sette på breeeiie hjul :) ?

 

ang. det å kjøpe billige mercer med 4 cyl. så vil jeg ikke anbefale det... spar til du har råd til skinn interiør og sekser, og hold deg unna de første 124 modellene 85-87, mange feil og barnesykdommer på de, rust og mye kjørt ... MB smaker best med sekser og skinn :)

 

jeg skal kjøpe MB men ikke før jeg har over 250.000 å bruke på den. Har jeg 250 tusen blir det 500E, har jeg 350 tusen blir det 500SL :)

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500E er drømmen min og ja!

Den er så feet når den kommer langs veien!

Lav, breed og muskuløs :D

Det må være drømmebilen over alle drømmebiler..

Sort 500E, med skinninteriør..

*sikle*

Mercedes C200 Espirit 95-mod

(x) Mercedes 190E 2.6 87-mod

(x) Mercedes 190E 2.0 87-mod

(x) Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86-mod

(x) Mercedes 230CE 89-mod

(x) Peugeot 205 1.9 CTi cab 87-mod

(x) Mercedes 190E 84-mod

(x) Peugeot 205 GTi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OleVik

Jo det er litt pes ettersom støtfangeren er "litt" bredere og forstillingen i seg selv også er bredere på 500.... kanskje det går an å bare kjøpe skjermene .. sette på breeeiie hjul :) ?

 

ang. det å kjøpe billige mercer med 4 cyl. så vil jeg ikke anbefale det... spar til du har råd til skinn interiør og sekser, og hold deg unna de første 124 modellene 85-87, mange feil og barnesykdommer på de, rust og mye kjørt ... MB smaker best med sekser og skinn :)

 

jeg skal kjøpe MB men ikke før jeg har over 250.000 å bruke på den. Har jeg 250 tusen blir det 500E, har jeg 350 tusen blir det 500SL :)

 

Innerskjermene må også breddes..og frontfangeren må også byttes..og når man først er i gang må man jo bytte frontlykter også!kanaldekslene er greit å bytte.. og ja..felgene må nok være breiere..men igjen..har sett mange originale 500 som kjører med vanlige vinterhjul..ser ikke hjulet da den er laaaangt inne..

 

Og rådet ditt med å ikke kjøpe billige 4sylindre av tidlig årgang er vel litt...tjahh..si det..har en 85modell...en kompis har 86...begge 4 syl. 230 E...går som faen fremdeles..litt små lakkrust men ellers fine biler..bedre enn en bmw eller japse fra den tiden..''

Men selvfølgelig...sekser og skinn er digg..

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt oppklaringer her!

 

260 og 300 fra 85-92 er samme motor med forskjellig slagvolum!

 

500E/E500 har andre skjermer, annet hjuloppheng og morsommere bremser! Hjulbuene bak er bredere også! Tror det er snakk om drøye 10cm totalt!

 

 

Det at det er dyrt å reparere på en 260/300 er vel relativt! Hva er dyrt? Hva har gått i stykker? Kan du mekke selv kan du også spare mye penger! Enkel å skru på, dog noe trangt i motorrommet!

 

Eneste man absolutt ikke bør skru på selv er girkassa! (overlat det til fagfolk!!!)

 

Hvis du ikke har så mange penger å rutte med, hvorfor ikke heller se etter en W201 (190E), de er mye penere og mye billigere enn en sliten og billig W124 serie.. 190E er jo også mye finere stylet enn en W124, mindre og røffere liksom. 190E 2,3 er jo et alternativ som både går bedre, er bedre å se til og er billigere enn en eventuell 230E.(Samme motor, men mye lettere bil)

 

Om denne er penere eller ei er ikke opptil meg å avgjøre for deg, personlig synes jeg ikke den ser så bra ut! Det at W201 er mye lettere er bare tull! En 230E og en 190E 2,3 har en vektforskjell på knappe 100 kg. Samt at en W201 oftere er blitt rævkjørt av uvettige 18 åringer enn en W124! ;)

Se på http://www.mercefreaken.com

Står mye fint der! :)

 

 

 

ES

 

http://www.mbentusiastklubb.com

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår