jonkl Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 Hei, Klarte å glemme å skru igjen lokket på kjølevesken etter at jeg hadde fylt på kjøleveske. Denne ble så mistet da jeg kjørte avgårde. Har bestilt nytt lokk fra koed som kommer over helgen. Jeg har imidlertid allerede kjørt to dager uten lokket (bare småkjøring - ikke noe som gjør bilen skikkelig varm). Kan jeg fortsette med dette til over helgen? Eller burde jeg lage en provisorisk løsning? I tilfelle hva? (Det kan vel blir vanskelig siden det er trykk, men det kan kanskje beskytte mot skitt. Videre tenker jeg at jeg så snart jeg får nytt lokk, flushe systemet for gammel kjøleveske, og legge inn ny. Har "Haynes repair manual" - der det står forklart relativt greit hvordan dette gjøres. Er det vanskelig? Noen ting jeg burde være obs på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Ivel Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 ikke lett å si om det er vanskelig når du ikke forteller hvilken modell det er snakk om... er nok lettere på en 86 mod enn en 08 mod Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 ta av slangen under radiatoren, laveste punkt. og skyll igjennom med en vannslange for eks. la det renne igjennom litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonkl Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Ja, men hva med dette at jeg kjører uten lokk noen dager (bare småkjøring uten at bilen blir varm) - er det greit eller risikerer jeg noe her????????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AronG Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Eg vil no tru at dersom temp.måleren inne indikerer at den blir varmere enn normal temperatur, kan du risikere at toppen/pakninga ryker viss du fortsetter å kjøre. Ellers kunne du jo lagd ein enkel MacGyver-løsning i mellomtida, brette litt tykk plast over lokket og surre et snøre rundt :) Siter BMW E30 320i - Herjebil BMW E36 318is Coupé - til salgs! http://www.bilforumet.no/biler-salgs/239335-bmw-e36-318is-black-and-white-selges.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet Mars 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2009 sånne lokk passer som regel over verandre. prøv litt forskjeldig. eks fra en bensin kanne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg