Gå til innhold

Erfaring med effektanlegg på TDI?

Ranger emnet

pioneer1

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med effektanlegg på TDI? Vurderer å kjøpe anlegg som går fra cat'en og bak. Men.... er skeptisk til hva jeg kan få ut av det. Har jo doble eksosrør på min V6, og pottene ser ganske tette ut i forhold til effektanlegg.

I og med at det er en familieracer, så vil jeg ikke ha et anlegg med for mye støy heller.

Noen som har erfaringer eller tips?

2012 Hyundai i40 1,7CRDI Premium STV med custom anlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med effektanlegg på TDI? Vurderer å kjøpe anlegg som går fra cat'en og bak. Men.... er skeptisk til hva jeg kan få ut av det. Har jo doble eksosrør på min V6, og pottene ser ganske tette ut i forhold til effektanlegg.

I og med at det er en familieracer, så vil jeg ikke ha et anlegg med for mye støy heller.

Noen som har erfaringer eller tips?

Det er ikke mye å hente på effektanlegg til TDI kontra bensin. Blir heller mer diesellyd enn effekt.

Blir mest for utseende sin skyld og da kan du heller sette på noen grovere/finere enderør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik gjorde eg det, en stk rørkutter ifra biltema, 2 stk rustfrie enderør. ett stk mig apparat, kappet vekk det originale stygge røret. sveiste på 2 nye,, skjærte forsiktig rundt enderørene med en skarp varm kniv, er som å skjære i smør da,

IMG_0009.jpg

Så, hvis jeg forstår deg rett: du kjøpte enderør på biltema, kuttet bare enden på potta og sveiste på nytt?

Det med kniven: var det for å frigjøre plass i fangeren?

Så ganske bra ut

2012 Hyundai i40 1,7CRDI Premium STV med custom anlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, hvis jeg forstår deg rett: du kjøpte enderør på biltema, kuttet bare enden på potta og sveiste på nytt?

Det med kniven: var det for å frigjøre plass i fangeren?

Så ganske bra ut

Dette er kvalitets enderør, og ikkje biltema, men samme hva man bruker bare resultatet blir bra,.

Eg er ikke helt fornøyd, så eg kommer sikkert til å bytte de ut senere mot noe annet, men usikker på hva, kanskje noen ovale..

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er kun tuppen på potta du har kappet, eller?

Jepp kappet av tuppen, den så går ned, så la eg opptil de nye og pungtet de fast, rettet osv, skjærte de til. så tok eg å helsveiste de, men hadde sikkert holdt kun med pungtesveis,.

Må innrømme at ene grunnen til eg måtte ha 4motion var pga dual exhaust, hehe, det og vi hadde 4motion golf før, digg på glatta..

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider