EliteCorrado Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 Etter en bilberging, får jeg beskjed om å sende den aktuelle regninga til forsikringsselskapet mitt. Da regninga faktisk dukket opp, kom det med et brev: ------------------------------------------------------- "Til alle våre bergingskunder med forsikring i Gjensidige Nor" Da Gjensidige NOR avslår å honorere våre bergingsregninger, ser vi oss nødt til å stile (Stile faktisk, offtopic) disse direkte til den som har rekvirert bergingen. De må selv ta kontakt med GJensidige NOR for å få refundert Deres utlegg. Vi beklager sterkt ulempen dette skaper for Dem. Med vennlig hilsen Falck xxxx ---------------------------------------------------------------- I tillegg kom det en egenandel som bergingsfolka ville ha for. Vet at jeg kan skyte etter Gjensidige for dette, men kan jeg ta bergingsselskapet for dette rotet? Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
langbein01 Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 Er nok gjensidige du må ta opp dette med så lenge dem ikke betaler bergingsselskapet .. dem skal bare ha penga sine... Gjensidige som roter her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 Etter en bilberging, får jeg beskjed om å sende den aktuelle regninga til forsikringsselskapet mitt. Da regninga faktisk dukket opp, kom det med et brev: ------------------------------------------------------- "Til alle våre bergingskunder med forsikring i Gjensidige Nor" Da Gjensidige NOR avslår å honorere våre bergingsregninger, ser vi oss nødt til å stile (Stile faktisk, offtopic) disse direkte til den som har rekvirert bergingen. De må selv ta kontakt med GJensidige NOR for å få refundert Deres utlegg. Vi beklager sterkt ulempen dette skaper for Dem. Med vennlig hilsen Falck xxxx ---------------------------------------------------------------- I tillegg kom det en egenandel som bergingsfolka ville ha for. Vet at jeg kan skyte etter Gjensidige for dette, men kan jeg ta bergingsselskapet for dette rotet? Gjensidige skal dekke dette. Har gjensidige selv, står i kontrakten også at bilberging er inkludert og at du får leiebil. Se i kontrakten din, mange som velger å ikke ha dette for å få billigere forsikring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 (endret) Men det jeg lurer på er hvorfor i alle dager FALCK er tilkalt? Det er NAF som har bergingen for gjensidige i dette landet! Hvis du da har valgt å bli berget av FALCK, så er da ikke det gjensidige sin skyld!! Hvis du hadde kontaktet gjensidige, som du SKAL gjøre, så hadde de satt deg rett over til NAF alarmsentral. Endret Februar 19, 2009 av Schnellfahrer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonleo Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 Ja, det slo meg også.. Jeg bruker gjensidige, og er samtidig også NAF-medlem. Jeg trengte bare signere på en papirlapp fyren kom med, og så hørte jeg aldri noe mer.. Siter Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Da Gjensidige NOR avslår å honorere våre bergingsregninger, ser vi oss nødt til å stile (Stile faktisk, offtopic)disse direkte til den som har rekvirert bergingen. Ja, det heter f.eks. "å stile et brev". Ikke noe feil der. Falck har faktisk høyere priser for Gjensidige-kunder: http://www.falck.no/assistanse/home/priser, uten at jeg forstår hvorfor. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Sannsynligvis fordi Gjensidige alltid har samarbeidet med NAF. NAF medlemmer har jo en del rabatter hos gjensidige, og vise versa. De andre selskapene har samarbeid med Falck, ergo lavere priser. Og jeg lurer fortsatt på hvorfor han ble berget av Falck. Ettersom Falck ikke har noen avtale med gjensidige, så bør dette ses på som ett kontantoppdrag. Det eneste jeg kan se som er gjort feil i denne situasjonen fra Falck sin side, er at vedkommende på alarmsentralen eller eventuelt bergingsbilsjåføen burde ha henvist deg til NAF, ettersom du er forsikret i Gjensidide. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Februar 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 Vel....vanskelig å ringe dersom man står på et fjell uten mobildekning. Fikk svar fra Gjensidige idag, de skulle refundere for regninga, de mente at man skulle ikke stå der oppe å fryse ihjel. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 Ok... Så FALCK-bilen var tilfeldigvis på tur på samme fjellet. Da skjønner jeg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reza karimi Skrevet Februar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 Men det jeg lurer på er hvorfor i alle dager FALCK er tilkalt? Det er NAF som har bergingen for gjensidige i dette landet! Hvis du da har valgt å bli berget av FALCK, så er da ikke det gjensidige sin skyld!!Hvis du hadde kontaktet gjensidige, som du SKAL gjøre, så hadde de satt deg rett over til NAF alarmsentral. NEI det skal du ikke være helt sikker på. hadde en ulykke sølv på fredag ringte Gjensidige kom Falck. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Februar 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2010 NEI det skal du ikke være helt sikker på. hadde en ulykke sølv på fredag ringte Gjensidige kom Falck. Vel, det kan jeg forklare VELDIG enkelt for deg: Mange bilbergingsfirmaer i dette landet har kjøring for flere selskaper. Deriblant det firmaet jeg jobber i, som har kjøringen for både NAF, Falck og Viking. Der kan du til tider oppleve, dersom det er mest praktisk og tidsbesparende (med andre ord at kunden også kan slippe å vente lengre enn nødvendig) at det kommer en bil som har annen merking enn det selskapet som er tilkalt. I det tilfellet som tråden her handler om, så er det brukt ett bergingsfirma som NAF (og dermed også Gjensidige, ettersom NAF har all berging for Gjensidige), ikke har avtale med. Det er med andre ord snakk om to forskjellige ting. Men saken løste seg. Gjensidige har ordnet opp, selv om de i dette tilfellet ikke hadde vært nødt til det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg