oslo1 Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 (endret) Heisann Jeg har en Opel Corsa 1994 mod og problemet er at jeg ikke får spylleveske ut av bakluka. Har skjekket om det er frosset i selve tanken og det var det ikke. Også har jeg tatt et nål og stikket inni dyseren og det funket heller ikke. Kan dere være at selve slangen har frosset. Hvor går slangen langs ???? Forhåndstakk Endret Mars 3, 2009 av JChE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oslo1 Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Noen som kan svare Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crezit Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 endre teksten din til spyLe feil kanskje tråden blir tatt litt seriøst:) virker spylinga på frontruta? Siter audi a4 1.8tq sedan 2000 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crezit Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 noen biler har faktisk spyleveske tanken baki også.dvs separate tanker fra forrann og bak. vet ikke om det er det på din. men dette er det jeg kan bidra med. akslingen som pusserarm er festet til er hul, og det kommer et lite "kobberrør" gjennom den som fører spylerveske til dyse for bakrute. I den hule akslingen har det lett for å samle seg møkk og dritt som får dette til å gå tregt og etterhvert vil kobberrøret ryke.Det som da skjer er at spylervesken kommer inni bakluken i stedet for på ruten. min var ganske bløt. håper dette hjelper litt.kan jo evt sjekke dette. som sagt vet ikke på din bil Siter audi a4 1.8tq sedan 2000 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oslo1 Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 ja det er to tanker men begge ligger i motorrommet. Det er en til frontrute og en til bakruta men vet ikke om den til lysene går på frontrute eller bakluka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Hører du at pumpa går når du spyler da? Ikke sikkert du hører dette med motoren i gang, men prøv å ha tenninga på og spyl bakruta da. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oslo1 Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Hører du at pumpa går når du spyler da? Ikke sikkert du hører dette med motoren i gang, men prøv å ha tenninga på og spyl bakruta da. Ja jeg hører. Har prøvd med motoren på. Har prøvd også motoren av og da lyser alt og spylleren virker men komemer ikke veske ut. Hører lyden da også men foran så virker den. Tror heller ikke at den virker på selve lysene heller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 Lysene ? Har du sjekka om slangen er tett da ? lekker ikke ut en plass ? og helt sikker på at du har fått ut dritten i spylerdysa ? Prøv å ta ut spylerpumpa/motoren og se om den faktisk virker ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oslo1 Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2009 Lysene ?Har du sjekka om slangen er tett da ? lekker ikke ut en plass ? og helt sikker på at du har fått ut dritten i spylerdysa ? Prøv å ta ut spylerpumpa/motoren og se om den faktisk virker ? Er ikke sikker på om at den er tett eller om den lekker. jeg har brukt nål inni selve dyseren og der var det ikke noe. Hvordan skal jeg ta ut selve spylerpumpa?? Har hørt at man kan ta ut selve slangen men hvordan??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oslo1 Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 Er ikke sikker på om at den er tett eller om den lekker. jeg har brukt nål inni selve dyseren og der var det ikke noe. Hvordan skal jeg ta ut selve spylerpumpa?? Har hørt at man kan ta ut selve slangen men hvordan??? Den er ikke tett men den lekker 2 steder tror jeg. Hvordan skal jeg fikse den. Noen måter å rette den opp uten å gå til verkstedet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corsaforever Skrevet Mars 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 (endret) lim? sikafleks? masse lim typer du kan prøve :) Ta av en slange som er nermere spyle motoren og se om den virkelig gir ut spylervæske bak, om du lurer på hvor spyle motoren ligger eller hvordan du skal gå fram på dette, da er d best å kontakte din nermeste opel forhandler, der får du tegninger om hvordan du skal gå fram...... Endret Mars 3, 2009 av corsaforever Siter *07 Skoda Octavia RS *99 Audi A4 B5 1.8T (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oslo1 Skrevet Mars 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 lim? sikafleks? masse lim typer du kan prøve :)Ta av en slange som er nermere spyle motoren og se om den virkelig gir ut spylervæske bak, om du lurer på hvor spyle motoren ligger eller hvordan du skal gå fram på dette, da er d best å kontakte din nermeste opel forhandler, der får du tegninger om hvordan du skal gå fram...... Men vet du hvor den slangen går. Ser at de lekker fra nedsiden. Har hørt at man kan kommme til slangen fra bagasjerommet, men er det slik på Opel Corsa. Jeg har helt lik din bil. Hvordan skal jeg få limt den eller skiftet ut. Har funnet ut at spyllerveske slange på biltema men vet ikke hvordan man skifter ut eller reparerer den. Tror det er liten hull Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corsaforever Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 jeg er ikke sikker på hvor slangen går, men bare følg den, og skru av d som må skrues av, slangen henger bare fast med en slags (klips) eller slange klemme, det er bare til å skru/vippe av og sette på en ny slange =) Siter *07 Skoda Octavia RS *99 Audi A4 B5 1.8T (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oslo1 Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 jeg er ikke sikker på hvor slangen går, men bare følg den, og skru av d som må skrues av, slangen henger bare fast med en slags (klips) eller slange klemme, det er bare til å skru/vippe av og sette på en ny slange =) Blir jeg nødt til å bytte hele slangen fra pumpen til dyseren? går det an å reparere? Jeg tror slangen går langs understellet men hvordan skal jeg få bilen opp? Noen bensinstasjoner eller selvverksted som jeg kan få jekket den opp? Bor i Oslo. Eller noen som kan hjelpe meg? Helst ved bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg