Gå til innhold

Noen som kan fortelle meg hva som har skjedd her?

Ranger emnet

high octane

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ut fra det jeg kan, ville jeg tippe at du traff elgen i et bakbein som var løftet fra bakken. På grunn av farten du hadde, ble veldig mye energi overført til et lite område på elgen. Dette er mer enn nok til å løfte elgen opp, og selv om ikke bilen ble skadet i fronten, ser jeg gjerne for meg at elgen ble vippet opp og litt til siden.

Sannsynligvis ble elgens bakpart vridd, og nedre del av ryggen eller "hoftebeinet" traff frontruta. Hvis ikke elgen ble lammet av vridningen, vil nok denne smellen ha gjort sitt.

Det er uhyre vanskelig å oppfatte hvordan et dyr treffer bilen mens det skjer. men jeg tror at størstedelen av massen i elgen passerte forbi bilen. Selv ikke din bil ville tåle særlig godt å ta imot hele energien fra en 300 kilos elgsteik... Men en slik frontruteskade smeller bra nok i den farta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jævli heldig her ja!

men hvorfor drepte du ikke elgen!?

stakkars dyr...

Åssen mener du vi skulle drept den da?

Kjørt over'n å håpa at vi tok livet av den da og ikke at vi bare gjorde vondt verre?!!?

Viltnemda kom etter 20min å skøyt'n.

Syns selvfølgelig det var kjipt at dyret måtte lide, men vi fikk ikke gjort mer, desverre..

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen mener du vi skulle drept den da?

Kjørt over'n å håpa at vi tok livet av den da og ikke at vi bare gjorde vondt verre?!!?

Viltnemda kom etter 20min å skøyt'n.

Syns selvfølgelig det var kjipt at dyret måtte lide, men vi fikk ikke gjort mer, desverre..

Du skulle ha "super-ninja-whoopass-kicka"'n inn i drømmeland!

Neida, dere gjorde det eneste riktige, viltnemnda må ta seg av dette.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jævli heldig her ja!

men hvorfor drepte du ikke elgen!?

stakkars dyr...

Hadde tenkt å rygge over`n, men ble nedstemt av min bedre halvdel og en forbipasserende.

De syntes det virka som en litt dårlig idè.

Hadde jo vært litt idiotisk å prøvd å kværka 300kilo sprellende pølse med en 4kilos jekk også fant jeg ut.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider