martinsen-lyd Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 hei, Driver med et lite prosjekt på 16v motoren min. Lurer på om noen veit hva lmm på den motoren måler, om det er luft temp, ell mengde luft motoren tar til seg? Er det noen som veit dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3rlend Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 lmm. 16v motoren har vel luftMASSEmåler. så vil tro det er temp. eller massen, vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men ikke mengden værtfall. luftmengdemåler er på di "gamle" motorene, som et motoren osv.. Siter 93' Mr2 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 lmm.16v motoren har vel luftMASSEmåler. så vil tro det er temp. eller massen, vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men ikke mengden værtfall. luftmengdemåler er på di "gamle" motorene, som et motoren osv.. funker det og sette lmm så den kun måler en sylinder, vis den måler masse eller temp. skal montere Throttle bodyes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GassSpjeld Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 hei, Driver med et lite prosjekt på 16v motoren min. Lurer på om noen veit hva lmm på den motoren måler, om det er luft temp, ell mengde luft motoren tar til seg? Er det noen som veit dette? LuftMASSEmåleren består i hovedsak av en liten platinatråd. Denne holder styreenheten konstant varm (ca 100 c).Når luftstrømmen passerer, forsøker den å kjøle ned tråden(den måler med andre ord tempraturen på et vis, og dermed også densiteten ;)). da sender styreenheten mer strøm for å kompensere ;)denne tilførselsstrømmen oppfattes dette som et signal og bestemmer drivstoffmengda etter dette, sammen med mange andre faktorer som f.eks kjølevannstempratur. håper dette gav deg godt nok svar ;) Siter - 1997 Nissan Micra tique X-1987 Volvo 240 gl X-1990 Toyota Corolla xli X-1985 Volvo 740 gle -BondeRASER- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 kah det hjalp veldig, men som sagt går det ann og sette lmm`n bare på 1 sylinder ell må den måle alle? mulighet for og bygge om te kun temp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 måleren må måle all lufta som er på tur inn i motoren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GassSpjeld Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 (endret) kah det hjalp veldig, men som sagt går det ann og sette lmm`n bare på 1 sylinder ell må den måle alle? mulighet for og bygge om te kun temp? måler den lufta kun på 1 sylinder, blir det jo i teorien helt feil drivstoffmengder som styres av llm`n... å kun bruke lufttempføler? det går, men luftmassemålere har jo ikke denne føleren..., men jeg veit mange som brukte luftmengdemålere, kunne fjerne, og kjøre uten disse..Men det resulterer i at motorn får en usedvanlig høy tomgang da...:D Endret Februar 20, 2009 av GassSpjeld Siter - 1997 Nissan Micra tique X-1987 Volvo 240 gl X-1990 Toyota Corolla xli X-1985 Volvo 740 gle -BondeRASER- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 På nyere biler er lufttemp sensor ofte i lag med massemåleren.. men får nok taki lufttempsensor.. Veldi enkelt forklart så måler den bare strømforbruket på tråden (eller heteplaten på nyere biler) for å holde den på som sagt 100graderC. Det enkleste må no være å kaste hele massemåleren og få inn mapsensor! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 hmm jah, får se om det finnes no løsning ell om jeg bruker ms-v3 ell no=P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GassSpjeld Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 På nyere biler er lufttemp sensor ofte i lag med massemåleren..men får nok taki lufttempsensor.. Veldi enkelt forklart så måler den bare strømforbruket på tråden (eller heteplaten på nyere biler) for å holde den på som sagt 100graderC. Det enkleste må no være å kaste hele massemåleren og få inn mapsensor! Nå er det vel strengt tatt bare PIM(map)føler som bruker temp.føler i tilegg, så dette må være på de nyere bilene som du sier.. hehe, ja få inn MAP`n :D mye greiere... Siter - 1997 Nissan Micra tique X-1987 Volvo 240 gl X-1990 Toyota Corolla xli X-1985 Volvo 740 gle -BondeRASER- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 Nå er det vel strengt tatt bare PIM(map)føler som bruker temp.føler i tilegg, så dette må være på de nyere bilene som du sier..hehe, ja få inn MAP`n :D mye greiere... Biler med luftMENGDEmåler bruker også en temp-sensor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GassSpjeld Skrevet Mars 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2009 Biler med luftMENGDEmåler bruker også en temp-sensor hehe, ja selvfølgelig :P den glemte vi... Siter - 1997 Nissan Micra tique X-1987 Volvo 240 gl X-1990 Toyota Corolla xli X-1985 Volvo 740 gle -BondeRASER- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.