Gå til innhold

Spm angående Audi 80 competition quattro 1994

Ranger emnet

yaukf

Anbefalte innlegg

Heeey :)

Nå er tiden inne for meg å kjøpe meg en bil! har sett litt på en Audi 80 competition quattro! den har gått 240150 km og har en pris på 95.000,- bilen ser utroli strøken ut. lurer på om noen har erfaringer med disse bilene. (kjøre egenskaper, drift sikker?, mye skruing osv)

lurer også på om det er sperr på bilen, og hvordan fungerer d? sånn at d er 100% bak og 40% elns framme?

Takkk eventuelle svar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg hadde en sånn, og han hadde en del tull med den. Men vil mere tippe at han hadde en mandagsbil.

Hvordan prisen er på den du har kikka på vil jeg helst ikke uttale meg om. Men synes kanskje den var litt stiv. Du betaler en del for "competition" navnet på disse bilene, ettersom det ikke er laget så mange av dem.

Motoren er grei nok i denne bilen, men den er langt fra noen racer. Kjøreegenskapene er meget gode.

De er utstyrt med 100% sperre bak, med bryter inne i bilen. Mellomdifferensialen er en TorSen differensial, som automatisk fordeler mest drivkraft til den akslingen som har best grep. Kan fordele inntil 25/75. Frontdifferensialen er en vanlig åpen differensial.

Jeg personlig hadde nok heller kjøpt meg en 90 quattro 20V. Litt eldre, ikke nedfellbart baksete. Men omtrent skuddsikkert, sprekere motor, og ofte mere utstyr.

Samt at de faktisk er billigere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en i VACN som selger denne. Ut ifra det jeg har lest om bilen på vacn-forumet så er bilen tatt veldig godt vare på.

95k er mye for en gammal audi 80, men bilen er verdt det kjøper er villig til å betale. Altså, noen syns det er billig, andre syns det er dyrt.

2000 Bmw 318iT

1991 Audi coupe 2.3 E

[x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som Schnellfahrer sier og kjøp deg en 20v eller 10v quattro.

Du kommer nok ikke til å angre på det.

Har inntrykk av at mange competition biler har motorproblemer, min bror hadde en slik før og den måtte vi bygge om til datasprut for og få den til å gå skikkelig!

Eneste positive er jo at du får byggd om denne til s2 ganske enkelt siden den har understellet, du mangler liksom bare motoren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider