Gå til innhold

Ombygging 90mod 80Q sedan til S2 sedan

Ranger emnet

Huggybear

Anbefalte innlegg

Har akkurat anskaffet meg en 90-mod 80 Quattro sedan, med 2L, som prosjekt/ hobbybil.Betalte nada for bilen, så kan bygge litt da...:pimp

Noen som vet om det er mulig å få godkjent ombygging til S2...? Må jeg finne meg tilsvarende årsmodell av S2, eller vil det være mulig å flytte over for-og bakstilling fra donorbil, uansett årsmodell. Bremser og oppheng er vel forskjellige, hva med gear og bakdiff?

Noen tips på steder å lete for S2 delebiler..?

Takker for alle svar, og tips/ meninger.

2000 Pajero 3.2DiD familiebil

1992 Jeep Wrangler YJ 4.0 High output, på vei opp fra bakken :o) (35" hjul og 4" suspension-lift)

1990 Audi 80Q til/ fra-jobben bil

1978 Suzuki AC50, venter på shining

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ombyggingen skal du i teorien aldri få godkjent, ettersom det karosseriet aldri ble levert med 20V turbomotor. Hjuloppheng bak vil du aldri få flytta over, pga totalt forskjellig innfesting av fjærbein. Travers foran må du ta fra en B3 med femsylindret motor. Samme med gearkasse og bakdiff. 90 og coupe quattro 20V har like store bremser som S2, men annen boltsirkel. Her skal det vel gå an å presse inn nav fra S2 så vidt jeg husker.

Så en nesten fullført ommbygging lar seg gjøre. Men jeg tviler sterkt på om du får det godkjent ombygd, som sagt siden det karosseriet du har ikke er levert med S2 motoren.

(Det karosseriet kom først i -92, og det er en hel del forskjeller på dem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, S2 er bygd på B4-chassis, mens 80Q/90Q til -91 er B3...? Ergo skulle det være mulig å få bygd om til 2.3L 20V 90, ettersom denne kom i 89..? (http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_90)Så får jeg i det minste lyden av 5`ern... (Så kan man heller ettermontere tvangsmating senere..) Jeg må da se meg om etter Audi 90, frem til mod-91, for å kunne få motor og hjuloppheng over.. Hva med gear og diff, er disse samme for 2L og 2,3L...?

Også heller henge på S2-fangere..(Er det forresten kanalskjørt på org. S2..?) Ikke interresert i Rieger el. lignende, vil ikke skjemmes over å kjøre bilen... :driving

Takk for svar så langt, Schnellfarer!

2000 Pajero 3.2DiD familiebil

1992 Jeep Wrangler YJ 4.0 High output, på vei opp fra bakken :o) (35" hjul og 4" suspension-lift)

1990 Audi 80Q til/ fra-jobben bil

1978 Suzuki AC50, venter på shining

Lenke til kommentar
Del på andre sider