Gå til innhold

Kjøp av Audi!

Ranger emnet


Chenial

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har bestemt meg for å satse på Audi A3 1.8T med en pris på mellom 120 000- 150 000kr. Sett mange flotte på forumet! ;)

Prisen på bilen virker noe høy her i Norge så jeg vurderer å importere fra Tyskland/Sverige, ser jeg kan spare noen kroner der(?)

Har hørt at standarden på bilen er noe lavere i Tyskland i forhold til Norge pga værforskjeller osv, stemmer dette?

 

Lurer på om det er noen som har formeninger om hva som er smartest å gjøre her!

 

Takk på forhånd :)

2004 Audi A3 1.6 FSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

import lønner seg svært lite om dagen pga euro kursen og de herlige avgiftene staten vil ha som er høyere enn noen gang, og bilene er nok bedre i tyskland enn de er norge.. en bil som har gått i norge har kjørt mye småkjøring, på elendige veier og mye salt, tyske biler kjøres mye langkjøring, knall fine veier og ikke salt så tyske biler er nok generelt i bedre stand..

Rollin on dubs;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte audi a3 1.9 tdi import bil, den har ikke vinterpakken som norske biler har. det vil si: ikke setevarmer, ikke ordentlig motorvarmer osv. Min turbo tok kvelden på 130 000, sannsynligvis pga den tidligre kjøringen på de tyske veier hvor folk kjører i mye høyere hastigheter enn har derfor får ikke torboen riktig kjøling fordi de kjører inn der de skal å slår bilen rett av. man skal alltid la bilen stå å svive litt hvis man har turbo og har hvert litt hard på gassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket ut hvor mye det ville koste i avgifter å ta inn en A3 til 43 000,-. Bilen hadde gått 102 000 og var veldig pen.

 

Jeg er litt usikker på om det ble riktig forsåvidt.

Man kan velge mellom CO2 utslipp eller det drivstoffet bilen går på(bensin) i utregningen.

Når jeg regnet med CO2 utslipp kostet Engangsavgift + MVA 59 593,-.

Regnet jeg med drivstoffet blir det 58 793,-.

 

hvilke av de skal jeg betale, det er vel ikke begge?

Veldig usikker på om jeg gjør dette riktig nå, hehe.

Noen som har peiling på dette som kunne satt opp et eksempel for meg? :) Hadde vært alle tiders!

 

PS Kimmi:jeg sjekket ut bilen din tidligere og den er et godt alternativ ;)

2004 Audi A3 1.6 FSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

PS Kimmi:jeg sjekket ut bilen din tidligere og den er et godt alternativ ;)

 

ligger på autodb til 100 000 nå :)

service tatt for få dager siden

 

ny link

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2103939

Endret av kimmi89

- VW Bora 1,9TDI Exclusive & Audi 100Q typ44 {vinterbil}

X-er : VW Golf MK4 GTI Exclusive, Audi 80 Quattro, Audi A3 1,8T Ambition

 

"If I go homeless can I sleep in your wheel gap?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket ut hvor mye det ville koste i avgifter å ta inn en A3 til 43 000,-. Bilen hadde gått 102 000 og var veldig pen.

 

Jeg er litt usikker på om det ble riktig forsåvidt.

Man kan velge mellom CO2 utslipp eller det drivstoffet bilen går på(bensin) i utregningen.

Når jeg regnet med CO2 utslipp kostet Engangsavgift + MVA 59 593,-.

Regnet jeg med drivstoffet blir det 58 793,-.

 

hvilke av de skal jeg betale, det er vel ikke begge?

Veldig usikker på om jeg gjør dette riktig nå, hehe.

Noen som har peiling på dette som kunne satt opp et eksempel for meg? :) Hadde vært alle tiders!

 

PS Kimmi:jeg sjekket ut bilen din tidligere og den er et godt alternativ ;)

 

Er bilen registrert førstegang 1. januar 2001 eller senere, skal det betales avgift ut fra CO2.....Er den registrert før, betaler du ut fra drivstoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå bestemt meg for å kjøpe bil iløpet av de neste to ukene.

Jeg har havnet i en liten klemme hvor jeg er veldig redd for å tråkke ordentlig feil.

 

Jeg har funnet en veldig fin A3 1.8T:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16507779

 

Jeg har også funnet en A3 1.6:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16140626&folderId=1187627

 

Jeg er ikke interressert i å bruke en formue på vedlikehold av bilen, men jeg vil samtidig ha en bil med god motor.

Ser jo selv at det smarteste ville vært å kjøpe den siste der med tanke på km og alder, men er 1.8T holdbar? Er det mye problemer med disse når de begynner å ta litt på årene som denne?

 

Setter pris på ordentlige svar her! :)

2004 Audi A3 1.6 FSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår