Gå til innhold

småristing i bil under kjøring

Ranger emnet

crezit

Anbefalte innlegg

hei!

som tittelen sier har jeg litt småristing fra de 2 bakerste hjula når jeg kjører det er både i lav fart og i høy fart,det kjennes ut som jeg kjører over "fartstriper" en mindre dirring bak,man hører det så vidt under kjøring ,men det er der. merker også att når jeg har folk i bilen bånner demperne hvis jeg kommer over en liten dump. det er KUN bak det foregård. hva kan dette være? driv ledd og dempere og eller foringer? dette gjelder en audi a4 1.8tq km stand ca 78000 km på tellern.

takker for svar:)

audi a4 1.8tq sedan 2000 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe så lett som at hjulboltene dine har løsnet litt eller slikt ?

Prøv og stramme de opp en runde.

Jeg syntes det høres merkelig ut med hjullager. ikke hørt om det før igrunn. Da må det ha vært slurvet vedlig med moment på navbolten når det ble montert..... Men lite trolig det er byttet før på den med tanke på km stand.

Bremseskiver kan det jo selfølgelig være når du skriver at det er det selv ved lave hastigheter og høye. Men kjenner du det mindre eller mer konstant når du bremser ?

Litt rart om det er skivene som er blitt skeive men kan jo skje ved hard nedkjøling av snøen etter hard nedbremsing eller slikt....

Som nevnt før, slag, skader i felg ? vært borti en fortauskant mens du har vært og sladda ?

Eller som også nevnt, is, snø inni felgbane ?

eller så tipper jeg på det siste, ett lodd eller noe slikt kan ha falt av. Med tanke på de har sitti der 9 år som du sier så kan hende noen har takket for seg....

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider