Gå til innhold

Bil startet etter nesten 1 år

Ranger emnet

ZAbatmaN

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
håper ikke det er slik at den eneste gangen du kjører den er når den skal til og fra eu, for da kommer jeg å henter den:P

om du mente manta'n jeg skreiv om så har vel ikke en 16åring hatt bruk for å ha den gående? kjøpte den når jeg var nettopp fyllt 16, og den skal brukes som bruksbil så fort jeg har lappen, så dessverre den får du ikke kommet å henta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSCI0002-2.jpg

Hmmmmmmm hva kan dette bety?

JA den starta. På FØRSTE forsøk endatil, det eneste jeg gjorde med bilen var å bytte plugger og olje.

Startern fiksa seg selv av en eller annen grunn.. typisk gammel volvo. Så fikk den en skvett bensin og fyrte på alle 4 sylindrene.

DSCI0003-2.jpg

Så sånn er det.

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en kompis handla en Citroen BX GTI av en bilforhandler i sommer. Forhandleren kjøpte den fra et dødsbo, da hadde den allerede stått i noen år. Når vi kjøpte den hadde den stått i gresset i 5år. Vi snakker fransk bil spekket med duppeditter her! Den fyra med en gang den fikk strøm og bensin. Siden det har vi kjørt den hardt og langt uten å gjøre noe med den. Altså på gammel olje osv.. Tilogmed hydraulikken fungerer strøkent! Går godt gjør kjerra og :D

Den imponerer meg..

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en ford 20M som startet på første slaget etter 21 års lagring, visstnok med en liten sjenk.. Har også en 39 mod willys overland type 39 som fyret etter bitte litt hjelp med en liten dram. den har stått siden 1964. var nye plugger og ny olje (fra -64), samt olje i sylindrene.. fikk ett oljebytte og noen hjul fra en annen bil, så var det klart for en liten tur på tunet før den ble kjørt inn i verkstedet hvor den skal få tilbringe noen år, før den igjen skal på veien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er gull:) prøv dette med en ny bil men alskens elektronikk?

Aldrig i verden hadde en moderne bil startet etter å ha stått så lenge. Det eneste "moderne" på denne bilen var elektronisk tenning, og den trengte jeg ikke å røre siden bilen hadde gnist.

Mere bilder, og litt mere utfyllt tråd her http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=164445

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja B20en er nok en evighetsmaskin, jeg vet jo at din har og stått lenge her inni fjordn.

Oljen ble byttet pga at jeg måtte ta av oljefiltret når jeg bytta innsugs/eksosmanifoild, så da tenkte jeg at det var likeså greit å fylle på ny olje samt bytte filter. Oljen var tjukk som bare F.. måtte fylle på 1 liter ny olje bare for å få den gamle oljen såppas tynn at den rant ut selv. pluggene ble bytta (til noen lett brukte plugger fra bruksbilen) pga at porselenet knakk nesten med en gang jeg tok i pluggledningene.

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider