Gå til innhold

[SOLGT]Trid3nt's Audi A4 1.8TQ01

Ranger emnet

Trid3nt

Anbefalte innlegg

Her om dagen fikk jeg problemer med bremselys systemet. La merke til at folk meg begynte å blinke med langlysa endel. Det viste seg at bremse lysa mine ikke bestandig skrur seg av etter jeg har brukt bremsene. Noen ganger kan jeg kjøre rundt med bremselysene på hele tiden selvom jeg har tatt foten vekk fra pedalen. Noen som har hatt noe lignende problem ?

Merker at jo hardere og lengere jeg holder pedalen inne så er sjansen større for at dette skjer med bremselysene.

----[v] Mercedes Benz C-Klasse 200K 05

----[x] Audi A4 1.8TQ 01

----[x] Nissan Primera p11 96

I tried sniffing coke once .. but the ice-cubes got stuck in my nose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 309
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke vag-com. Men dette ga seg idag, får bare håpe det ikke kommer tilbake. Får se imårra om feilen kommer tilbake.

Edit: Vet du hvor denne bryteren er ?

----[x] Audi A4 1.8TQ 01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Men feilen kom tilbake idag. Så hvis det er denne bryteren så må denne byttes.

Forresten må bilen kobles til vag-com hvis jeg skal ta vekk "bremsebelegg" varslet ? Har enda mye igjen av bremse klossene og skivene, så gidder ikke bytte dette enda, så vil gjerne ha denne feilen vekk.

----[x] Audi A4 1.8TQ 01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Men feilen kom tilbake idag. Så hvis det er denne bryteren så må denne byttes.

Forresten må bilen kobles til vag-com hvis jeg skal ta vekk "bremsebelegg" varslet ? Har enda mye igjen av bremse klossene og skivene, så gidder ikke bytte dette enda, så vil gjerne ha denne feilen vekk.

Nei, det varselet forsvinner på samme måte som om du bytter en pære. Er en pære gåen får du varsel, bytter du den får du ikke varsel... :)

Selvfølgelig finnes det måter å manipulere dette på. På Mercedes kan man bare klippe ledningen på bremseklossen, men det funker IKKE på Audi. Google hjelper deg sikkert, for jeg vet ikke. ;)

(Men skulle jeg tippe, ville jeg trodd at å kortslutte ledningene på bremseklossen ville funke... Men som sagt så vet jeg ikke, så dette blir på eget ansvar!!!)

Endret av Legolego
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det varselet forsvinner på samme måte som om du bytter en pære. Er en pære gåen får du varsel, bytter du den får du ikke varsel... :)

Selvfølgelig finnes det måter å manipulere dette på. På Mercedes kan man bare klippe ledningen på bremseklossen, men det funker IKKE på Audi. Google hjelper deg sikkert, for jeg vet ikke. ;)

(Men skulle jeg tippe, ville jeg trodd at å kortslutte ledningene på bremseklossen ville funke... Men som sagt så vet jeg ikke, så dette blir på eget ansvar!!!)

Okei, rart. For har fått dette varselet tidligere, men da varte varselet bare en uke kanskje så forsvant det plutselig. Men nå 2-3 måneder senere så er dette varselet kommet tilbake.

----[x] Audi A4 1.8TQ 01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er denne bryteren/kontakten bestilt. men ser ut som jeg bare sliter med denne feilen når det e meget kaldt ute, minus grader osv. For idag var det veldig mildt og da var alt som normalt. Kan virke som det har kommet vann/fukt på denne kontaken så den fryser litt til når det blir minus grader ute. Men blir å bytte denne så jeg slipper å være plaga med dette på kalde dager!:)

----[x] Audi A4 1.8TQ 01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Da har man desverre vært å krasjet litt med bilen :( Eller ble endel riper i fronten min, heldigvis ingen bulker eller lignende. EDIT: Lakken sprakk på kollisjons stedet, noe som var litt dumt, trur jeg kunne kommet greit unna bare med lakkrens og polering på min bil:(

Sku parkere utenfor her jeg bor på en parkerings plass som er noen % prosent bakke, men ikke mange. dette skjedde natt til søndag, og det regnet mye, så det var såpe glatt is, og de hadde jo enda ikke hvert og strødd utenfor. Så når jeg sku snu bilen sklei den sakte med fronten min mot baken til en pathfinder, så traff den på høyre hjørne. Fangern til den andre bilen med presset litt inn, men vi fikk presset den tilbake.

Var nesten jeg klarte og stoppe bilen min, så traff pathfindern rimelig sakte, men var fremdeles nåkk til å presse fangern inn.

Endret av Trid3nt

----[x] Audi A4 1.8TQ 01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er veldig kjipt. Fikk vite her om dagen at skaden på pathfindern ble taksert til 5300,- og skaden på min ble taksert til 4200,-

At de sku ha 4200,- for å fikse min er jo helt absurd, fikk noen riper pluss at lakken sprakk. De mente at lakken ikke kunne sprekke og at fangern var sprukket under lakken, så da måtte dem arbeide litt med fangern.

----[x] Audi A4 1.8TQ 01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Har et spørsmål ang front lyktene... Syns at det kan bli veldig mye dugg på frontlyktene, noe som ikke er så altfor ille, for dette forsvinner jo etterhvert. Men i dette tilfelle syns jeg duggen er veldig sjetten, og når det tørker så syns jeg at veldig mye av lyset blir stoppet. Så mitt spørsmål er da om det er en skånsom måte å åpne lyktene på så jeg kan få vasket innsiden av glasset.

----[x] Audi A4 1.8TQ 01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Strøken bil du har, lest hele tråden din, fikk med meg et par tips;) Liker RS4-2 felgene. Har lyst på de selv...

Takk :) Men da er det bare å finne en plass som selger de da!:) Kjøpte mine fra Sharif.

----[x] Audi A4 1.8TQ 01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok nylig et bilde av bilen:

Og ja, det snør faktisk :( veiene var jo helt bar til det begynte og snø natt til fredag. På det nederste bilde kan dere jo få ett innblikk hvordan det er å bo i finnmark. Enda masse snø i slutten av april...Og at det tilogme kommer mere. :/ Og jeg som skifta til sommerdekkene her om dagen fordi jeg ikke kunne vente lengre :p

DSCN0270.jpg

DSCN0271.jpg

----[x] Audi A4 1.8TQ 01

Lenke til kommentar
Del på andre sider