Gå til innhold

740 med trøbbel

Ranger emnet


Sjuførr'n

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en 89mod 740 med b230f som har fulgt meg trofast i mange år, men nå begynner den å bli misfornøyd med et eller annet. :(

Den starter på første forsøk, men etter noen minutter stopper den, uavhengig om den står på tomgang eller om jeg kjører. Da er den helt død til den har fått stått noen minutter, så kommer den igjen. Putrer litt til å begynne med så kommer den plutselig og går som normalt. Begynye sånn for et par dager siden etter bytte av børster på dynamoen. Kan det bli sånn med feil børster?

Noen som har noen gode forslag til hva det kan dreie seg om?

 

Morten Berget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar motoren lett rundt, helt som normalt. Ikke sjekka noen feilkoder--> mangler litt kunnskap på det punktet:)

er redd den lader litt for lite. spenning på 13,6V med motor i gang..

Det som er merkelig er at den stopper uten noe som helst fjusk først.

Fikk ladeproblemer forrige uke og da fikk jeg tak i børster fra en kamerat som mente det skulle passe.. Siste tallet i "delenummeret" som står på børsten er ikke det samme. Kan det ha noe å si? på den gamle satt det en motstand eller hva jeg skal kalle det, men ikke på den nye..

Etter at jeg har fått den i gang etter en stopp, går den fint resten av turen så høres litt rart ut med overoppheting av noe?!

Endret av Sjuførr'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute i sted og skulle starte bilen for å se om den stoppet, men i dag er den helt død. Drar langt og lenge på starteren men den slår ikke et eneste slag. Prøvde forresten å sette i de gamle børstene bare for å sjekke, men ikke noe hjelp. Så da er de ute av bildet uansett.

Da har dere noe mer å bry hodene deres med:)

Takker for alle seriøse forslag

 

Var ute og sjekka gnist nå. Det så sørgelig mørkt..

Får vente på dagslys og sjekke litt fordelerlokk osv

Endret av Sjuførr'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

inslags relea bruka og være litt dårlge, skruhjærn på startaren så svida den nokk.. eller så er batteriet tom for strømm..

 

 

kan det være tennings problem me deg da?

 

bytt tennings mondulen, sjå inni rotor lokk, om der ser greit ut, og rotorn..

sjekk plugger om dei ser bra ut?

 

tennings mondulen bruka og være en synder når bilen dør ut av ingen ting.. og er ikje altid det første du tenker på.. :P

 

volten din er grei den å tomgang.. når du ruser motoren opp til 1800omd ca, da lader den 14,litt V. min gjor det sist eg sjekka..

Endret av s4nd3r

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børstene er det ihvertfall ikke ;)

 

Er noe av motorstyringen som er gått til satans på bilen. Du må bare finne ut av hva.

 

Hører du om pumpa går under bilen i det du setter på tenningen?

 

Dra av en av pluggledningene og hold den mot gods mens en hjelper prøver å starte bilen, og se etter gnister.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis det ikke er gnist så skifter du tenningsmodulen. Sitter på venstre innerskjerm

 

Det er ikke gnist, men får drøye det til i morra å sjekke fordelerlokk og rotor.

Merker fort at det er MYE værre å feilsøke på 230f enn 230a.. Sistnevnte kan jeg bortimot ut og inn, men..

Kommer tilbake med mer i morgen..

Takk så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår