Gå til innhold

Megasquirt gir ikke bensin

Ranger emnet


Scout80

Anbefalte innlegg

Har B230FK, LC-1 brebåndslamda og Megasquirt v3.0. Skal kun bruke MS på bensinen. Tenninga har jeg originalt.

Har fulgt manualen helt til den sier du skal starte motoren, men den gir ikke noe bensin. Er det noen som kan ha noen forslag?

Trenger MS noe annet signal enn fra coil for å se at motoren går rundt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at det går ann å koble den til coil i følge http://www.diyautotune.com/tech_articles/megasquirt_ignition_control.htm

Jeg får RPM signal fra coil, men MS skjønner på en eller annen måte ikke dette. Er det en software innstilling eller er det noen svidde komponenter på hovedkortet? Kjøpte det ferdig sammensatt så regner med at alt skal være montert riktig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

av en eller annen grunn syntes jeg dette hørtes jalla ut.. du skal drive KUN bensina på et datasprut.. men ikke tenninga?!....

 

Du kan ikke koble sprutet opp mot coilen.. hva skla du egentlig få der?

 

Det du trenger er et signal som skal mate dysene dine i riktig rekkefølge.. og det må du enten få fra en trigger på svinghjulet, eller på cam sensor/tenning

 

Vet ikke helt hvordan MS funker, er nå vandt til litt mere avansert sprut som f.eks Haltech men du må nok gi han en signal giver et sted. og det er væffal ikke coilen..

 

Såfall må du lenger bakover som f.eks tenningsmodulen din

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint an å bruke minus på coilen som rpm signal på et datasprut.

Altså som ikke har tenning innebygd.

 

Gjorde dette på et Haltech F10X

 

Du får vel gå over innstillingene, eller du kan jo ha koblet feil en plass og brent en krets inni MS'en

 

Men man kan kun kjøre dysene sånn at alle sprøyter inn bensin samtidig for hver innsugstakt på alle sylindrene.

Men det er også i grunn ganske normalt og som alle innsprøytningssystemer gjorde inntil noen få år siden.

Nå til dags er det mer semi sekvensielt og hel sekvensielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

av en eller annen grunn syntes jeg dette hørtes jalla ut.. du skal drive KUN bensina på et datasprut.. men ikke tenninga?!....

 

Du kan ikke koble sprutet opp mot coilen.. hva skla du egentlig få der?

 

Det du trenger er et signal som skal mate dysene dine i riktig rekkefølge.. og det må du enten få fra en trigger på svinghjulet, eller på cam sensor/tenning

 

Vet ikke helt hvordan MS funker, er nå vandt til litt mere avansert sprut som f.eks Haltech men du må nok gi han en signal giver et sted. og det er væffal ikke coilen..

 

Såfall må du lenger bakover som f.eks tenningsmodulen din

 

Kobla den mot coilen på et Haltech F9 jeg hadde, og det gikk som rakkern det!

 

 

Men man kan kun kjøre dysene sånn at alle sprøyter inn bensin samtidig for hver innsugstakt på alle sylindrene.

Men det er også i grunn ganske normalt og som alle innsprøytningssystemer gjorde inntil noen få år siden.

Nå til dags er det mer semi sekvensielt og hel sekvensielt.

 

Men det er helt greit.. Må passe meg så den ikke blir FOR ren og økonomisk:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fyrer bilen, men den går ikke rent på tomgang. Mistenker at det har noe med tempføleren å gjøre da den viser -3 grader C. Den fungerte i starten, men nå ser det ut som den har klikka helt. Bruker den tempføleren som fulgte med. Noen som har tre målinger på hvilke OHM denne bruker på -40, 30 og 99 grader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss...

 

 

trodde man måtte ha fullstendg egen signal jeg?...

På min egen har jeg jo egentlig revet ut all elektronik og kjører kun på hjernen. med egne coiler men der er den kobla opp mot CAS (cam sensor) som gir meg signal

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fyrer bilen, men den går ikke rent på tomgang. Mistenker at det har noe med tempføleren å gjøre da den viser -3 grader C. Den fungerte i starten, men nå ser det ut som den har klikka helt. Bruker den tempføleren som fulgte med. Noen som har tre målinger på hvilke OHM denne bruker på -40, 30 og 99 grader?

 

Min føler gir følgende verdier.

-40 100700

+36 1800

+100 185

 

Vet ikke om dette hjelper deg noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min føler gir følgende verdier.

-40 100700

+36 1800

+100 185

 

Vet ikke om dette hjelper deg noe :)

 

Det hjelper. Takker!:) Har funnet en måler som passer som jeg tenkte å bruke. Har målt 3 verdier på denne, men når jeg skal bruke den i MT fungerer den greit helt til jeg skrur av og på tenninga igjen. Da må jeg legge inn alle verdiene på nytt. Dette gjelder selv om jeg lagrer oppsettet også. Det er akkuratt som om noe overstyrer verdiene. Har ikke funnet noe om tempmåler i config-fila heller. Noen som vet noe nyttig her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår