Tor Andre Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 hei, jeg har en volvo s70 1997. i går satt jeg og meste i gatebil magazinet og der sto det at biler som var eldre en 2000 ikke trengte katalysator. har også lest at katalysator trekker effekt. kan jeg ta katalysatoren bort? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Nok en grunn til å slutte å lese gatebilmagasinet. Alle biler reg. etter 31.12 .89 må ha katalysator :D Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haugesten Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 men det er sant du mister effekt med den. jeg har tatt bort min. de sier ingen ting på eu kontrollen ;P Siter Volvo V70 "R" 2,5 Turbo. 00mod http://www.bilforumet.no/x70/200828-v70-tips-forbedringer.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Andre Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 denne regelen er ny i 2009. glemte å nevne d Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Andre Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 glemte å spørre om lambasonden sitter på katalysatoren.... viss den gjør det. hva gjør jeg med det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Spørs om du har en 99 modell med den nye motorstyringen, den har to lambdasonder, en før og en etter katte'n. da går det ikke å ta den bort. Går jo alltids å kjøpe en sportkat, med den så merker du ikke noe effekttap. Men unnvik å kjøpe de billigste på f.eks ebay de klarer ikke kravet, gjorde iallefall ikke det på min V70. Jeg endte opp med å kjøpe den fra JT. Men det er ingen garanti for at den blir godkjent heller, for ifølge kjøretøyforskriften så skal alle katalysatorer være CE merket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Andre Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 min er en 97mod med turbo... sitter lambdasonden på før katalysatorÅ erstatter du bare katalysator med et rør? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 Ja den sitter før katalysator da. Kjørte en stund uten katalysator på mitt JT-tuning anlegg jeg, gikk fint det. Men jeg satte på en 3" sportkat fra de i etterkant, og den gikk ikke dårligere med den på enn uten. Men den går merkbart dårligere nå med orginal anlegg og orginal kat pga at jeg ikke fikk godkjent JT anlegget på BT. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg