Gå til innhold

mye rart

Ranger emnet


SVK

Anbefalte innlegg

hallo har endelig fått meg 240:D :D :D :D :D å nå står den i garasjen til lappen i may.... så har jeg planer om å gjøre litt forskjellige ting med den men jeg trenger noen råd!!!!

 

- hvordan passer 850R front leppa på 240'n??

så var det motoren da, det sitter en b23f motor i den nå. å det går ikke så fryktelig bra syns nå jeg...

så litt motor trimming må nok til.. noen som har noen forslag om hva som kan gjøres og hvor? er interesert i 150/160 hk...

hallo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kire

hallo har endelig fått meg 240:D :D :D :D :D å nå står den i garasjen til lappen i mai.... så har jeg planer om å gjøre litt forskjellige ting med den, men jeg trenger noen råd!!!!

 

- hvordan passer 850R front leppa på 240'n??

så var det motoren da, det sitter en b23f motor i den nå. å det går ikke så fryktelig bra syns nå jeg...

så litt motor trimming må nok til.. noen som har noen forslag om hva som kan gjøres og hvor? er interesert i 150/160 hk...

hallo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du har b23f? De fantes kun i usa utgaver før 85mod.

Eller er det b230f med 116hk du har? 88-92mod? Enkleste å begynne med er uansett ett effektanlegg med grenrør, neste blir å bytte kam. Da har du fort 20-30hk ekstra, hvertfall hvis du har cat på den fra før.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er en b230f.... har tenkt på porting og topping og efekt anlegg... har ikke så veldig lyst til å sette inn turbo på den motoren jeg har nå, bytter heller motor om et år...

drar vel til sverige i april når snøen er borte å får det fiksa der....

 

men ingen som har satt på 850R leppa på 240'n, har ikke lyst til å kjøpe en til 2200.- for så å finne ut at den ikke passer....

hallo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diskusjonen har jeg sett før, og man kommer fram til at den beste og billigste måten å trimme en sugemotor-befengt 240 er å bytte den ut med en motor som allerede har turbo. Turbomotoren er sterkere bygd opp fra grunnen av, og som en ekstra bonus får man "laddtryckssjukan" med på kjøpet. Klarer man ikke da å holde seg i skinnet vil man bare trimme mere og mere... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så dumt uansett å begynne med en portet topp og effektanlegg!! Begge deler kan flyttes over til en evnt. turbomotor senere. Tenker du på turbo med en gang, burde du få tak i en med samme type injection som du allerede har. Da passer alt elektrisk direkte over. Ikke tenk på noen b21et, vil nesten bli et steg tilbake.

230et kan være greit hvis du vil holde deg til moderate effekter, og du får en fin topp med på kjøpet. Hvis du vil ha mer effekt senere, kan du f.eks bygge på den blokka du allerede har (kommer ann på årsmodell).

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

B21-blokka har mindre borring enn B23-ditto; har dermed tykkere sylindervegger; derav sterkere blokk. Vil også nevne at innmaten i B230 fra 1987-1991 er av den svake sorten (råden er bare 9mm på det smaleste (!)).

 

Den svake blokka kom i 85, og gikk ut igjen i 88. Den sk. 88b er av den sterke typen igjen.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår