Gå til innhold

Bensinforbruket på disse bilene...

Ranger emnet

Jens

Anbefalte innlegg

Har B230K-motoren, og gir snart opp :(

Bensinforbruket mitt har over lang tid ligget på 1l/1.1 pr. mil.

Dere har fortalt at denne skal være god for 0.75l pr. mil, men dette klarer jeg altså ikke. Kjører pent med mye langkjøring, og motoren er ikke spesielt sliten. Tennplugger/luftfilter/olje og alt er bra...

Noen råd fra dere? Tror ikke jeg kan fortsette med dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slutt å syt!!!!!

Har kjørt med 2-4ltr/mila leenge!!!

:D

Har en b23a, sikkert mye kødd med gaseren på den, men har ikke hatt tid til å se på det enda...

En b230k ligger nok på rundt 1 liter sånn normalt.. Men hvis du har overhalt den fresa ned toppen litt og sånn så får du den sikkert til å bruke 0,7.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært glad hvis bilen min hadde brukt 1/l mila. Har en 360:rolleyes: med B200K motor og dritten bruker nesten 1.4 l/mil på småkjøring. Og det var atpåtill med altfor slakk gassvaier. Fikk ikke gitt mere en litt over halv gass. Har ikke fått målt forbruket med justert gassvaier enda men regner med at den bruker enda mere nå. Har nytt luftfilter og tenningen går den vel ikke ann å gjøre så mye med på K motorene så den er det sikkert ikke noe galt med. Hvor mye skal egentlig en volvo med omtrent lik motor som jeg har bruke på småkjøring? Den bruker mellom 0.7 og 0.8 l/mil på langkjøring da. Det er jo helt greit.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 230 k jeg også og har alltid ligget på ca 1,1 på vanlig kjøring.

vært nede i 0.8 på langkjøring og 2 liter på vinteren. med trimkammen ligger jeg på 1,2\1,3 ca. har en liten teori om at k motoren fra 87 bruker mindre ettersom den vistnok har en annen topp med mindre ventiler eller no.. jeg har 88 motor

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som sliter med 230K, så har jeg liggende nesten ny original gasser. 99% sikkert at det vil hjelpe! Tror den har gått ca 15-20k km. Med den så fikk jeg bilen lett under liter'n, med småhardkjøring. Etter hva dem har sagt på Isbergs, så blir disse gasser'ne byttet etter ca 150k km. Hadde også en kvittering på denne, men det er vel usikkert om jeg finner igjen. Men mener den kostet ca 4800.- Selges for 500 hvis noen er int.?

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

kjøper du dobble dellorto eller weber, går neppe bensinforbruket særlig ned.

jeg hadde en 86' 240GL med B230A, den brukte 0.7-0.8.

Den var kjørt ganske langt også (320.000?), men den hadde fått mye servicer, etc. så motoren var fin som fan!

min nåværende 242, bruker ca. 0.8 og har kjørt 299.xxx km. (80' bil og motor).

Jeg har B19A med B230A innsug og forgasser (gul kork).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også 230K, og ligger i nå i vinter(blandet kjøring) på 0,9l/mil. På langkjøring har eg hatt den nedi nesten 0,7l/mil. Kan ikke klage da... men hvis jeg har behov for å bruke litt bensin er det bare å sette seg i Chevyn istedenfor. 300hk V8 bruker noe mer bensin....

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider