Gå til innhold

Ford A serie

Ranger emnet

sven410

Anbefalte innlegg

jeg har stående en Ford A serie som ikke helt veteran enda, men poster dette her likevel side disse ble produsert mellom 1974 og 1980. Disse er etter hva jeg vet svært få igjen av. og bare en jeg vet om som fortsatt er på skilter.

Det hadde vært morro å hørt fra flere som hadde info om slike, enten som skogsvrak eller stående rundt omkring i mer eller mindre hel tilstand:)

Hører gjerne også fra eller om noen om har skrudd på, eller eid slike:)

legger ved et bilde slik at man kan se hva slags bil dette er:)

161051.jpg

161025.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sto en slik i en skogkant utenfor snillfjord i sør trøndelag:)

Enkelte sa det var en bedford, men er rimelig sikker på att det var en slik ford som du har..

Eller er den identisk med Bedford A-serie ??

Bedford var et engelsk underbruk av Vauxhall og GM, så det spørs vel...

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke samme bilen nei. Bedforden hadde jo vært enkel å få fatt i deler til den:)

Ford A serie var produsert bare noen få år, og er så langt jeg vet bare solgt i begrenset antall i norge:)

Mange vil nok si at dette er en transit, men det er det ikke. Transiten hadde ikke på langt nær så håy totalvekt... disse kom i fra 4-6,5 tonns totalvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke samme bilen nei. Bedforden hadde jo vært enkel å få fatt i deler til den:)

Ford A serie var produsert bare noen få år, og er så langt jeg vet bare solgt i begrenset antall i norge:)

Mange vil nok si at dette er en transit, men det er det ikke. Transiten hadde ikke på langt nær så håy totalvekt... disse kom i fra 4-6,5 tonns totalvekt.

Jeg synes det er på tide å røpe hva slags motor som befinner seg under huven på Forden din!

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der befinner det seg en 3,5Liters york diesel, en SVÆÆÆR rekkesekser på svimlende 90 HK og i underkant av 200NM dreiemoment. Hørte vi lat.... ja...:) Giret for 80 KM't i 3500 rpm, men der kan den etter en som hadde en slik som campingbil ligge i timesvis:)

men den skal settes i stand som det sjeldne smykket den er, så vi får vel bare ha litt god tid når vi skal på tur tenker jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du noe info om hvor de står.. har en kamerat fra nittedal:)

hadde vært morro å tatt e heisatur og glant litt, bor jo i sarpsborg selv.

send gjerne på PM:)

Den i Nittedal står her : http://www.gulesider.no/gs/companyDetails.c?q=nittedal+rustfrie&bc=0&lineId=Z001THSE&companyNameSearch=false

Den i Hurum parkerte vi et sted i nærheten av Klokkarstua, men tror ikke den står der lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...