DRFT-R Skrevet Februar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 Fant noen gamle bilder fra da jeg jobba for sviger! Daglig parkering på grunerløkka i nesten 2 år! Lukeparkering var det ingen som kunne ta meg i! Et spesielt tilfelle;!) vært der flere ganger! ahaha Utradisjonell måte å gjøre det på ;) Midlertidig forflytting av en skateramp;) Trangt..? ja! med idioter som parkerer 1m unna fortau! på vei til kr. sand! Tiden da jeg kjørte liftdumper! Maskoten jeg fant en gang! Fant bilen til HAAKON_a på forumet her.. skrev likesågodt HORE På ruta hans;!) Siste 3akslan jeg kjørte! Jobbe med kolleger langs veien Sistgang jeg møtte haakon_a... tok jeg over strippestanga hans;) hahaha Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 har over 300 i timen på 7.5 timers dag jeg men er ikke i transportbransjen dog:) vurderer å kjøpe et lastebilfirma av onkeln til fattern..1 bil med 3 sjåfører inkl eiern selv da som kjører..han ligger på millioninntekt og gjort det i veldig mange år! men så er jeg usikker på om jeg passer inn å sitte i en trailer å kjøre... ganske ensomt da... er forresten melkebil som kjører mellom meierier...finere kjøring får man vel ikke! Joda:) jobber med mindre gjørme og jorder;) ikke minst lukta ;) haha Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Februar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 hvor mange tonnmeter er det på krana som er montert på volvo fm'en? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Februar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 Javell! betongbil er nå litt spesielt på lik linje som POSTEN f.eks eller firmaer som kjører ut sine egne varer med egne lastebiler. dvs type jobber der du jobber a4 7-15 ! Men i ditt yrke er det overhodet ikke samme som hos meg! Du reiser bare når du er ferdig du eller når du gidder! Vi MÅ jobbe til vi er ferdige hos kunden.. dvs. om jeg MÅ stå og heise glass på høybygg frem til kl 23 så må jeg det! jeg kan ike si.. nei faen nå er kl 15.. skal hjem før rushet! Snakka med par anre kompiser jeg kjører tipp med i natt! han ene tjener 187kr/timen.. han andre 210.. Og ingen av dem har overtid WHAT SO EVER! værste er at han som har 210 ikke har vært hjemme siden torsdags morran i forrige uke! Han har vært på jobb i strekk siden da.. legger seg til å sove en time her og der for å holde ut! Fatter ikke at dem orker.. SÅ jævla glad er jeg ikke i jobben min akkurat at jeg ikke skal kunne se min egen seng på en uke! Vel... Å påstå at jeg går når jeg vil er vel å overdrive... Ingen tar kvelden før det ikke er mere kjøring igjen for dagen... Så jeg veit aldri om jeg er hjemme klokka 4, eller om klokka blir både 7 og 8 på kvelden. Men til gjengjeld er vel det det eneste jeg har å utsette på jobben også, så da har jeg vel ikke så mye å klage over! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kazzy Skrevet Februar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 Fant noen gamle bilder fra da jeg jobba for sviger! Daglig parkering på grunerløkka i nesten 2 år! Lukeparkering var det ingen som kunne ta meg i! Utradisjonell måte å gjøre det på ;) Trangt..? ja! med idioter som parkerer 1m unna fortau! Tiden da jeg kjørte liftdumper! Fant bilen til HAAKON_a på forumet her.. skrev likesågodt HORE På ruta hans;!) Siste 3akslan jeg kjørte! Sistgang jeg møtte haakon_a... tok jeg over strippestanga hans;) hahaha [/img] Syke stag:thumb Har ein lærer som fortalte noe idag faktisk..Bror hans var lastebilsjåfør i mange år. Kjørte nedover Europa. Og det hendte han fikk tlf uberret og måtte kjøre dagenderpå. Han jobba når sønnen hadde dåp, utallige mange bursdager, julaften, og faktisk kom han for seint til bryllupet til sønnen. Klart han tjente bra, men å ofre så mykje 'kun' for noen hundretusen..:rolleyes: Siter Volvo 245 86' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 (endret) Kjørte en 4 aksla man ei stund med 60 tonn/m palfinger, jib og vinsj, det var gromt, ute på 30 meter med arm, sugekopp og et vindu på 2x3 meter som skal inn i en husvegg, holde tunga rett i munn da, men faen å rått og knote sånn og bruke huet litt. Kjørte en 3 aksla fm9 med sving på bakerste akselen og 16,5 tonn meter bakmontert palfinger kran, var ikke et sted jeg ikke kom fram med den bilen, fy og smidig bilen blir med styring på bakerste. Den kjøringa var for Monter, 170kr i timen, overtid og jobba i utgangspunktet 07.00-15.00, perfekte dager igrunn og greit betalt. Endret Februar 27, 2009 av Finken Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 (endret) Fm12'ern har en 26TM. Kjørte i 2 dager 4akslan vi har på jobben med 66tm/jib.. men seff den jævla dagen var det ingenting å finne på ! I grunn bilen jeg har masa på i halvt år å havne på, men robert har ikke henger lappen, så da kunne ikke robert kjøre den bilen fast! For no bullshit! på et helt år har den bilen slept henger EN gang! og det var oslo til jessheim volvo for service;) hehe Når du nevner danskerumpe! Første kranbilen jeg kjørte for norlast, var den derre fh12'ern med 23tm. Sving på bakhjula hjelper egentlig ikke en dritt med mindre du faktisk har vekt på ræva, for å klare å få marktrykk og snu deg rundt!.. Han ene på jobben som på den tia kjører en nesten like lang bil som meg uten sving, nekta flere ganger å på ta seg noen jobber fordi han "ikke kommer frem". rekv. dermed meg fordi jeg hadde sving på boggien.. men jeg brukte aldri svingen for å komme inn på trange plasser når jeg ikke hadde balast over hjula;) så da er det enda et bevis på at gamlinga bare syter og klager i stedet for å prøve;) Finken, i sommer som var så heisa jeg inn en sånn "heis" som man bruker på bygg under rehabilitering.. den var 6m lang, 2.8m høy, og 2.6brei...veide et sted rundt 900kg! denne skulle da gjennom en heeeeelt normal dobbel-dør åpning som da er 2.45 eller 2.50 inne på gjensidige sine lokaler.. i tilleg til 45tonn med stillase som alt skulle heises inn gjennom den døra.. Savner slike jobber ass;)! synd jeg faen ikke finner bildene Endret Februar 27, 2009 av DRFT-R Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 Vel... Å påstå at jeg går når jeg vil er vel å overdrive... Ingen tar kvelden før det ikke er mere kjøring igjen for dagen... Så jeg veit aldri om jeg er hjemme klokka 4, eller om klokka blir både 7 og 8 på kvelden.Men til gjengjeld er vel det det eneste jeg har å utsette på jobben også, så da har jeg vel ikke så mye å klage over! Vet ikke.. jeg bare sikter til hva jeg har sett på byggeplasser jeg! faen så fort kl. er 14:45.. da erre full gass ut av den jævla byggeplassen så aksla fyker vegg i mellom! Skulle tro jævlene var statlig ansatte! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 har over 300 i timen på 7.5 timers dag jeg men er ikke i transportbransjen dog:) vurderer å kjøpe et lastebilfirma av onkeln til fattern..1 bil med 3 sjåfører inkl eiern selv da som kjører..han ligger på millioninntekt og gjort det i veldig mange år! men så er jeg usikker på om jeg passer inn å sitte i en trailer å kjøre... ganske ensomt da... er forresten melkebil som kjører mellom meierier...finere kjøring får man vel ikke! Husk at du må ta løyver og masse anna drit for å ta det over da;!) Løyve = tid og penger Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 Men på den 3 aksla fmen med bakmontert kran så fikk jeg en masse trøkk på bakre og merka godt den svingen da. Næ, er morro og kjøre kran, ekke så gla i og presse på så jævli med mil, er mer morro og stå og montere da. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 Her står jeg med gamle bilen tel gammern og monterer et tilbygg på jernbane verkstedet i Drammen, er no drit om en av søylene sku løsne ifra stål klypa og ramle over kjøreledningen. Her på en bergenstur med nye bilen tel gammern, får jo sett seg litt rundt i landet da. Og når man er endel ute på veien så havner man såklart bak slike idioter også, detta gikk ikke akkurat fort, faens ali baba. Kjørt litt dumper å, men gikk fort lei, utfordringene blir fort borte. Detta var gromt, ute på 30 meter med arm, monterer glassvindu i en enebolig, ei sånn kran blir fort litt vinglete når man kommer ut på så mye arm. Med ei sånn kran trenger man ikke rote seg inn på byggeplassen, man står bare langt på utsi og heiser inn. he he Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 heeh.. jævli grom den manen. så du kjører for TS ? Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 Næ, gammern som har kjørt for sentralen i mange år, men jeg kjører for han når jeg har ferie og tid. Manen er grom ja, var håpløs og jobbe for han som hadde den så slutta etter at vi holdt på og ta liv av hverandre en dag. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 jasså?... fortell;) Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 BTW, 66TM gamle jobben har, er med en 4.5Tonns jib! helvete den løfta vel bortimot 400-500KG helt ute på 34m med alle utskytta! Det er sinnsyke krefter ute å går da!jibben i seg selv med link og dobble cyl. veide vel 900kg.. mange kg man kan spare om den var lettere i grunn;) Heiste en gang forran bilen så tipa jævlen frem.. tridemen var i lufta.. kun forhjulasom balanserte hårfint på bakken;) hahahh Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg