malabike Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 hei,har noen mindre problemer med automatkassen på min 1993 s4 avant,har akkuratt vært skiftet olje på bilen,men hvordan peiler man olja? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alek_88 Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 hei,har noen mindre problemer med automatkassen på min 1993 s4 avant,har akkuratt vært skiftet olje på bilen,men hvordan peiler man olja? du ser jo girkassa fra motorrommet, se litt nøyere etter så ser du ett langt rør som kommer fra girkassa fra høyre el venstre side. på enden av det røret er det en peilepinne;p hehe Siter sap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
malabike Skrevet Februar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 ja veit det,men har set og lett,hadde en s4 sedan for en tid tilbake,der var det det tynne røret som kom opp på høyresiden,men et slikt er ikke å finne på denne bilen så tebkte kansje at det var et annet system på avanten,kansje ikke mitt spm var så dumt,kansje det ikke er peilepinne på bilen;P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oper1989 Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Jeg skulle bytte olje på min A6 94 modell, men de på møller sa at det er en spesiell "evigvarende" olje på automatkassa, og i den forbindelse er det ingen peilepinne. Var visst ganske komplisert å bytte olje, men de anbefalte at man gjorde det hver 90000 eller noe. man måtte helle på olje i flere operasjoner, og finne riktig nivå ved riktig temperatur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 "evigvarende olje" som byttes ved 90k km... hehe. Sorry offtopic. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagers Skrevet Mars 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 Hmm? har lurt på det samme på min 95 s6 finnes ikke noe peilepinne der!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pors944 Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 (endret) Hei det var et peilerør på høyre side når du ser bakover i den jeg hadde så se etter et rør med en oransje eller rød kork.Det er mulig selve peilepinnen ikke er der for det er ekstrautstyr.Den får du på Møller for en rimelig penge og olja skal peiles når motoren er varm og bilen er igang. Endret Mars 27, 2009 av Pors944 Feil i skriving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg