Gå til innhold

Abs.

Ranger emnet

Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

Finnes det ABS på orginalt på noen 240..? Classic kanskje? Er det det vits/vanskelig å montere det?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det fantes da på de siste modella, om det var standard eller ekstra utstyr veit jeg ikke.

Om det er noen vits i å montere kommer jo helt ann på, det er jo en sikkerhetsanretning slik at du kan styre og bremse samtidig.

Men har du peiling på å bruke pedal ratt riktig så kan man vel bremse og styre omtrent like bra uten...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første omgang lurer jeg på om det er vanskelig å montere abs....,viss det ikke er no stor jobb så kanskje jeg prioriterer det.....!!

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bytte bakaksel, til en med sensorer til hjulene og mulig at du må bytte fjærben forran.

Skal være en sensor på hvert hjul.

Mange bremserør må byttes, + opplegging av en del ledninger.

Tror ikke det skal være så vanskelig og gjøre det bare man har delene og div. koplingsskjemaer på systemet. Jeg vet at det er noen som har gjort dette, men husker ikke hvem og hvor...

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delebilen dette er hentet fra er det ettermontert ihvertfall!

Noen som forresten vet om man kan bruke fjær bein fra 740 på 240?

You wash your VOLVO like it was your firstborn child,

you tend to its needs like it was your own body,

you protect it like it´s your family,

then you drive it like you stolet it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med en mekanikker å han ville ikke anbefale det.....!!

Zerox: Har du de lesjofors fjærene enda....?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har egentlig solgt dem, men tror ikke jeg gidder å sende de i posten for 1200,- De 1200,- bryr jeg meg egentlig ikke om i det hele tatt.. Regner med at de blir liggende i garasjen..

You wash your VOLVO like it was your firstborn child,

you tend to its needs like it was your own body,

you protect it like it´s your family,

then you drive it like you stolet it

Lenke til kommentar
Del på andre sider