Gå til innhold

Trenger tips til 4"" Frontsett (subaru leone)

Ranger emnet

o'beer

Anbefalte innlegg

Jeg skal handle meg et 4" frontsett i bilen, jeg har speidet litt rundt men utvalget blandt 4" frontsett er heller dårlig. Så jeg takker for tips til gode sett til en grei penge :)

Pris maks: 1500 kr.

Egenskaper: må spille pent, og tåle noe høye volum.

Tenkte å handle meg en 4 X 80W forsterker fra dynabel som skal drive frontsettet og hattehyllehøytalere.

Jeg har sett på et par sett, men har ingen erfaring med disse merkene:

Macrom m2s.41:

http://www.xtremecar.no/shop/product_info.php?cPath=32_68_67_1312&products_id=11628

Ground Zero GZRC 10X:

http://www.superstyling.no/shop/product_info.php?cPath=21_637_871_873_878&products_id=4299

SPL Dynamics 09 2way Component Speaker kit 4":

http://www.dreamtm.no/shop/vare.asp?id=28053&hovedkat=1571&catid=3729

Endret av o'beer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal inn i en subaru leone. tenkte å gjøre minst mulig inngrep, men mulig at jeg får plass til 5,25" hvis jeg tweaker det til..

Men planen var en plug and play montering, hvis det er mulig å få fin og høy lyd utav 4" høytalere?. Jeg har ikke hørt mange 4" høytalere spille, men dem jeg har hørt var trasige saker, skal sies :P

Har ikke hatt tid til å undersøke muligheten for 5,25" høytalere siden jeg fikk bilen idag. Men orginalt er det merket opp plass til 4"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får inn 5,25" i dørene der. Du må av med dørlomma for å bytte. Grillen kan tas av fra forsiden, men den sitter med tre bøybare metallpinner, så du må uansett av med dørlomma for å sette den på igjen.

Og med mindre dette er en Turbo eller GT, så er vel dette prosjektet på et greit lavbudsjett... så hvorfor ikke en spekefjøl på hvert dørtrekk istedenfor dørlomma, med åpning for en eller to 6,5", det går lett på Leone'n. Flatt og fint dørtrekk. Eller et par 6x9".

Skal du ta vare på bilen en stund, kan det selvfølgelig gjøres litt mindre ratcar-aktig:

phoenixdorpaneluni2x165.jpg_500.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle mann! :D

har fått tid til å studere dørlommene litt bedre å ser at å få inn større høytalere ikke er noe problem.

MEN

Jeg er fortsatt interesert i å høre om 4" coax eller frontsett vil være en grei løsning? "Bass" er ikke veldig viktig framme, det skal hattehylle høytalerne sørge for. Men det er jo et krav at høytalerne framme skal levere en god og fyldig lyd.

Jeg har ikke så altfor mye peiling på dette, så hvis noen kan komme med noen gode argumenter for og imot 4" høytalere foran så blir jeg virkelig glad :)

Begge løsningene blir uansett vurdert, og jeg ser at en 5,25" løsning er det beste spesielt med tanke på utvalget av gode høytalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

For å fullføre denne tråden med en oppdatering kan jeg opplyse om at orginal framhøytalerne på denne bilen er noget spesielt plassert. Gitteret foran i dørene er 4", men bak disse står det 6,5" høytalere. Tok sin tid før jeg gadd å åpne på dørtrekkene og fant ut av dette.

Uansett så er stereoen endelig kjøpt inn, også dette tok sin tid.. jeg er så treeig:P.

Slik ble det:

Forsterker

Harman Kardon CA-1500M 5 kanaler.

Høytalere

Bak:

Infinity Reference 6532i

Foran:

JL audio TR650-CSi

Holder på med monteringen, tror dette blir noget bedre enn de orginale 10watts fra clarion :)

blir nok noe omtrekking av dørene vil jeg tro, og muligens noe glassfiber bare for morro i min vakre subaru leone :P

Takk spesielt til transmedia for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider