Gå til innhold

Blå R34 GT-R på vei til Norge!

Jonte

Anbefalte innlegg

• Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Håkon A

det jeg også tenkte...i japan bor det hvor mange mill?

sikkert mye som skjer der som vi ikke vet om.

sikkert en fisker eller no som har det som hobby å bygge om skyline...har sikkert et lite enkelmansforetak nederst i gata.

:D

Men det kan da umulig være noe marked for det.

De kjører jo med rattet på høyresiden i Japan, så de kan jo umulig være interessert i det. De eksporterer litt til England, og der kjører de jo med høyreratt også.

Eneste måten jeg kan se at de kan tjene penger på er at de bygger om til LHD på biler som selges til Dubai.

Men i Dubai finnes det jo flust av gutter som bygger om Skyliner, så de aller fleste i Dubai som tar inn en Skyline fra Japan ville jo fått den ombbygd i Dubai.

Nei...du finner helt sikkert noen som gjør det. Men om det blir så veldig bra tviler jeg på, siden det er ikke så simpelt å konvertere en Skyline som f.eks en Rx7, supra eller andre typiske biler som blir bygd om til LHD...

:)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SirAnderz

Det står ivertfall en R33 som dere alle vet som var med i autofil i Trondheim.. Er kompis med en som har kjørt den bilen og kjenner han som eiger den veldig godt..

For og si det sånn uten og nevne noen plass men - den er godt bevart og kjørest nesten aldri..

Bjørnstad bil sin ja...liten tvil om at den står her.

Men har gått masse r34 rykter også...

Men for å si det sånn...hvis noen skulle legge ut på forumet hver gang de hørte et skyline rykte, ville skyline delen av dette forumet vært "rimelig" stort :)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quicksilver

vilket som helst bakgårs firma kan bygge om en RHD til LHD skyline :) det er ikke noe hjernekirurgi akuratt ;) Jeg skal gjøre det på et at de nye prosjektene mine som kommer nå.. kan ta bilder å legge ut en A-B-C guide på hvordan man gjør det jeg ;)

Det stemmer 100%.... Et hvilket som helst bakgårds verksted(nedlagt kyllingfarm) firma kan bygge om skyline til LHD. Det er jo ikkenoe problem i det hele tatt...

Jeg vil anta at det er vesentlig lettere å bygge om biler som allerde finnes i LHD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er nok R32 lettere å bygge om en R33 siden det er så (ikke missforstå nå Asim) simpel dach på den. R33 har litt mere avansert utsende så der er det ikke bare å skjere ut den delen med metere og tacho å flytte over å strekke det hele med skinn. Det er utrolig hva man får til hvis man bare tørr å begynne på jobben :) min ombygging blir Kun til eget bruk så slapp av Asim :)

Edit: husker du om de brukte Styre Snekke fra Bluebird på din Asim?? Jeg vet om en annen som passer rett på men de var jo glad i å bruke deler i fra den bilen i Dubai.

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sevfølgelig er det ingen heksekunst å bygge om en skyline til LHD. Men hvorfor skal det gjøres i Japan? De har jo ikke behov for venstrestyrte biler der?

Det finnes mange som bygger om skyline til venstrestyring. Mange gjør skikkelig dårlig jobb, noen gjør en helt OK jobb, og noen veldig få gjør en veldig bra jobb. Det er ikke uten grunn at slike konverteringer har dårlig rykte på seg. Og det er en langt enklere jobb å bygge om R33 enn R32. I R32 bygger de om det originale dashbordet, mens de bruker dash fra andre biler i R33... Det er mange her som prater om ting de ikke har peiling på, uten at jeg skal nevne navn. Jeg skal ikke påberope meg noe ekspertstatus på området, men det er ikke til å legge skjul på at jeg har brukt veldig mange timers research på dette, samt at jeg og asim har hatt en aldri så liten eksursjonstur der vi lærte veldig mye om akkurat dette.

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AweX: ta en titt på bildene lengre oppe i tråden ;) er det dash fra en annen bil?? du som nesten er expert på område mener jeg ;)

Om jeg viser deg bilde av en Supra med Skyline-motor, eller kanskje en Corolla AE86 med SR20DET-motor, så trenger ikke det å bety at det er en normal ombygging?

Jeg har aldri sagt at det ikke finnes R33`er med ombygd originaldash :rolleyes:

Såklart finnes det unntak på alle områder. Du har jo bilde av EN (1) bil som har et ombygd originaldash . Jeg trodde vi snakket om hva som var den vanlige måten å gjøre ting på her, ikke om alle særheter som finnes rundt om i verden.Det finnes så utrolig mange varianter av ombygde skyliner,men på R33 er det faktisk Maxima og Bluebird-dashen som er vanligst. Om du ser på bildene av den R33`en du snakker om , så ser du jo at det ikke er pent i det hele tatt. Det er nok en av grunnene til at det ikke er en vanlig måte å gjøre det på. Men det er mulig det er billigere da.

For ordens skyld legger jeg meg et bilde av en R33 med Bluebird-dash.

109_0985.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde av den over er det blandet S14 og R33.. synes det var mye penere en den du la ut ;)

Det synes jeg også.. Men det andre er kurant det også da, med tanke på at det faktisk er en jappse det prates om her, HVOR er All den simple plastikken og seter med Blomstertrekk???:op :op ;) :)

S2 Sedan powered by ESTUNING.NO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde av den over er det blandet S14 og R33.. synes det var mye penere en den du la ut ;)

Det er jo smak og behag som avgjør slike ting. Personlig synes jeg det ser helt feilproposjonert ut, spesielt siden senterkonsollen "lener" seg til høyre side,der rattet opprinnelig var.

Heldigvis er smaken som baken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider