Gå til innhold

2stk ??? -> calipre og tomgang

Ranger emnet


mr.jenssen

Anbefalte innlegg

1. Caliprene bak fryser. Hvis jeg drar til håndbrekket når det er minusgrader ute fryser de. Hvis jeg kryper under bilen kan jeg lett dra bak håndbrekkwirene, mens caliprene henger. WHY? De er ett år gamle! Må til med hårføner for å tine dem...

 

2. Bilen får plutselig seriøs hikke på tomgang. Faller ned til 4-500rpm og holder på å stoppe, så sier det "klikk" i et relé under panseret og tomgangen spretter til 1500+ rpm. Et nytt "klikk" og ned til 4-500rpm. Nytt "klikk" osv osv.

Sånn holder den på en god stund, noen ganger slutter det aldri, noen ganger forsvinner det etter 5-10min.

 

All hjelp mottas med takk.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bruk brekk i minusgrader..det er fyfy!

 

men at bilen sier tikk og hopper opp på turtall..noe sier meg at det er automat-choken...men igjen..jeg har 0 peil når det kommer til motor og lyder..jeg vet hva delene heter and thats it :) men tipper det er automat-choken.hva du kan gjøre med den? have no clue.. vent litt til dissa motorkara kommer :P

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mr.jenssen

1. Caliprene bak fryser. Hvis jeg drar til håndbrekket når det er minusgrader ute fryser de. Hvis jeg kryper under bilen kan jeg lett dra bak håndbrekkwirene, mens caliprene henger. WHY? De er ett år gamle! Må til med hårføner for å tine dem...

 

2. Bilen får plutselig seriøs hikke på tomgang. Faller ned til 4-500rpm og holder på å stoppe, så sier det "klikk" i et relé under panseret og tomgangen spretter til 1500+ rpm. Et nytt "klikk" og ned til 4-500rpm. Nytt "klikk" osv osv.

Sånn holder den på en god stund, noen ganger slutter det aldri, noen ganger forsvinner det etter 5-10min.

 

All hjelp mottas med takk.

 

som sagt før, ikke bruk brekk når det er kaldt.

 

for det andre... vw har brukt hvertfall mer enn 2 forskjellige typer tomgangsstabilisasjons-metoder opp igjennom årene, så om du hadde skrevet hva motor og innsprut/gæsar du har så hadde det hjulpet litt :-)

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurifaks: Sorry, den er ikke til salgs, den går bare gjennom en vanskelig tid.

 

Det er en 85 8v K-jet, motorkode er jeg ikke sikker på.

 

Nei, har sluttet å bruke håndbrekket når det er frost, men av og til er det +10'c når man legger seg, og -10'c når man står opp. Bare skjedd en gang so far. Men irriterende likevel.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppe på innsuget, helt mot "vannkassa" er det en plugg...(grønn?) hvor ene ledningen er av. Har visst vært sånn siden jeg fikk bilen. Hvilken funksjon har denne? Kan det være en sammenheng? Synes det er rart siden bilen bar ehar oppført seg slik de siste ukene. Takk for tipset, skal sjekke det i morgen.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mr.jenssen

Oppe på innsuget, helt mot "vannkassa" er det en plugg...(grønn?) hvor ene ledningen er av. Har visst vært sånn siden jeg fikk bilen. Hvilken funksjon har denne? Kan det være en sammenheng? Synes det er rart siden bilen bar ehar oppført seg slik de siste ukene. Takk for tipset, skal sjekke det i morgen.

 

Grønn? sitter vanligvis ei blå tilkobling der men.... det er iaf kaldstartsdyse

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår