Gå til innhold

maling av garasje gulv... trenger litt tips!

Ranger emnet


truls160

Anbefalte innlegg

Familien min bygger nytt hus med en garasje på ca 45 m2 som ikke er verdens største, men heller ikke verdens minste:)

 

Så tenkte jeg å male garasjegulvet osv før vi flyttet inn! mange som har sagt til meg at jeg bør male med epoxy maling. syns selv at dette er veldig enkelt å holde rent osv, så det er da planen:) bare å gå på maxbo f eks å spørre om epoxy maling? eller er det bare et få tall av butikker som selger akkurat det?

 

Så har jeg et annet problem og det er at gulvet har litt små hull eller krater. litt rugglete rett og slett! noen tips til å jevne ut dette? en slags sparkel å smøre utover?:)

 

på forhånd takk! vet ikke helt om jeg valgte riktig del av forumet nå, men håper på det;):thanks

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På skolen i fjor, før sommeren så malte vi hele verkstedet med rull, noe som avgangselevene gjør før siste skoledag.

 

Værtfall så tror jeg nok at man bare kan gå til nermeste jernvare/malingsbutikk, om de har noe maling til gulv på verksted og slikt, og noe sparkell eller noe til å legge på over hull og slikt.

=D

- Mercedes 190E Svære hjul edition

Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du vil ha slett gulv enten slip det ned med slags"helikopter" helikopter brukes til og glatte ut gulv som er i gang med herding dog flytende. helikopteret kan også brukes til og slipe ned gulv ,det kan leies hos forskjellige utleinings firmaer. eller kan du rett og slett bruke avrettningsmasse eller noe betong og pusse sverd. spørr om dette i din daglige håndverker butikk. maxbo byggmaker byggkjøp. lykke til

audi a4 1.8tq sedan 2000 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det anbefales ikke å bruke vanlig avretningsmasse på gulv det skal kjøres bil på, tydeligvis. på jobben min bestiller vi stadig vekk en støp avretningsmasse som skal tåle harde(re) påkjenninger. så vidt meg bekjent støper man vanligvis garasjegulv med vanlig betong, så jeg er ikke helt med på leken selv, men da vet du det :D

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigural 2-k epoksymaling er det som er den beste malingen for betonggulv, spesielt i garasje og verksted. den er litt dyr da men, koster litt over 1000kr for 10liter så vidt jeg husker, men skal tåle harde påkjenninger.

 

1000 spenn for ordentlig maling er verdt mener nå hvertfall jeg, så jeg syns ikke det er så ille:) garasje er viktig så!:D

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 spenn for ordentlig maling er verdt mener nå hvertfall jeg, så jeg syns ikke det er så ille:) garasje er viktig så!:D

 

nå sier jeg ikke 1000,- med sikkerhet altså.. husker ikke om det var 1000,- JEG betalte eller om det var veil pris. mulig det var oppe i 1500,- veil pris, men det er vært det.

 

Har bare god erfaring med sigural jeg også, og jeg har jobbet på byggmakker å anbefalt sigural til flere, og aldri fått noe tilbake på det iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår