Gå til innhold

307SW Bilstereo

Ranger emnet


Soje307SW

Anbefalte innlegg

Akkurat kjøpt meg en brukt 307SW 2004 og ønsker å oppgradere stereoen noe. Har dere andre noen linker til eller laget noe selv til samme type bil?

 

I første omgang blir oppgraderingen i form av sub selvfølgelig. Denne bør ta lite plass og gjerne formet etter bagasjen.

 

Skal ta en titt på bilen selv når jeg får den, kommer med forslag selv. Er ikke redd for å lage noe i spon, mdf, plast etc på egenhånd så det er bare å komme med innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har selv en 04 sw. Kjøpte den ny og fant fort ut at orginal stereon i 307 ikke dugde. Høytalerne i dørene er greie nok men det mangler litt bass, så sub ble montert. Litt pes var det da hverke bilradiospesialisten eller prøven bil hadde montert sub i 307 før.

Slik gjorde jeg det.

For å få signal ut til forsterker utg på orginal spiller så må du til forhandler for å programere hjernen på bilen og headuniten. Greit nok. Problemet er bare at da kutter den signalet ut til høytalerne. Det går altså ikke å få signal ut på både høytaler og forsterker utg på orginal spiller. Så det er ikke løsningen. Jeg endte opp med å hente signal til forsterker via høytaler utg med ett filter. Styre strøm til sub/forsterker blir hentet ut av antenne kabelen. (det ligger en kabel inni strømpa der til antenne "forsterkeren") Så er det bare å trekke bak strøm og signal til bagasje rommet. Hoved strømmen (+) til subben ble hentet fra + siden på sikrings boksen ved motor. Kan være litt vanskelig å se hvor + kabelen skal gå i gjennom torpedo veggen men det går. (kan sikkert ta ett bilde hvis du sliter)

Altrnativt kan du montere en uorginal spiller. De aller aller fleste pioneer spillere med "P" i betegnelsen er kompatibel med orginal display og ratt kontrol. Tror kansje jeg kommer til å kjøpen en pioneer spiller selv da cd skiftern på orginal spiller har tatt kvelden. Det er så godt som umulig å skaffe en ny cd skifter da Blaupunkt har sluttet å produsere det. Tenkte kansje å kjøpe en spiller med ipod og bluetooth eller kansje en dobbel din med video og navi.

Blir litt lettere å koble til xtra utstyr på pioneer kontra orginal spiller.

Håper svaret hjalp.

Drinking

R135

╚╬╬╝

24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår