Gå til innhold

problemer med xenonkit

Ranger emnet

Thomas_S

Anbefalte innlegg

hei. har kjøpt et xenonkit ifra dybvik-trading.no

6000k med 50wballast til fultlys, problemet er at det konstant blinker i fultlyspære i instrumentet så lenge lyset står på, også tilslutt virker ikke kitet lenger. sendte mail til de og klaget, fikk da tilsendt 2stk "wirefiks", det som skjedde da var at fultlyslampa blinket saktere, men det fungerer forsatt ikke som det skal. sendte da en ny mail, og da ville de prøve og montere rele sett, og en 35w ballast. (dybvik ville da sende meg relesett og en 35wballast for og prøve dette) kitet fungerer forøvrig bare når bilen er kald.

noen som har erfaringer med dette problemet?

mvh Thomas S

( )1972 Volvo 140 Turboprosjekt/Banebil.

( )2000 Volkswagen Golf 1.9tdi.

(x)1994 Ford Mondeo 1.8 stv.

(x)2002 Opel Vectra 1.8 stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine tenner først skikkelig når bilen er starta:/ må dra spaken opp og ned 1 gang da kommer de. noen tenner de ikke skikkelig heller

problemet mitt er ikke at lysene ikke tenner, men at det blinker i fultlyspæra i instrumentet. selvom jeg har på park, eller blend.

hvis jeg setter på fultlys så tenner det nye xenonkitet og alt virker som det skal. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som det er kortslutning eller noe sånt men.. har du prøvd å satt i vanlig pære for å utelukke at det er xenonkittet som er feilen? dette er i golf 4 lr?

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine tenner først skikkelig når bilen er starta:/ må dra spaken opp og ned 1 gang da kommer de. noen tenner de ikke skikkelig heller

villa sjekka om du har nok strøm til lysa dine siden dem ikke tenner. evnt montere relèsats. bruker å hjelpe..

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

villa sjekka om du har nok strøm til lysa dine siden dem ikke tenner. evnt montere relèsats. bruker å hjelpe..

2000modell Golf !

de tenner helt greit, men bare når bilen/ballast er kald.

dybvik har sendt meg relesett nå. rart det vil utgjøre noen forskjell siden det blinker i fulltlysindikatoren selvom jeg bruker park.

sånn er symptomene:

1. venstre xenon lampe blinker med korte støt, ca annenhvert sekund når park eller nærlys brukes.

2. fjernlysindikator blinker konstant når park eller nærlys benyttes.

3. fjernlysene tennes som de skal og lyser som de skal (xenonkitet som jeg har montert)

4.fjernlysene lyser helt fint, helt til jeg blender. da vil ikke xenonlysene tenne igjen. (gjelder bare når den er varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

nå har jeg fått tilsendt relekit, uten og hjelpe.

det som skjer nå, er at lampe sluttet og blinke. men når jeg satte på fjernlys/xeninkit så fikk jeg ikke skrudd det av igjen, bare hvis jeg satte på "0" på lysbryteren igjen. skrudde jeg det på igjen så lyste det ikke.

absolutt ingen som har hatt dette problemet?? syns det er merkelig av dybvik trading når de har solgt xenonkit i 5år og aldri hatt dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ett vanlig golfproblem, jordingsfeil, behøver ikke være foran, kan være nok med en defekt jording bak(baklykt).

Ærlig talt tenker jeg feilkobling, uten å ha noe mere viten i dette tilfellet.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider