Gå til innhold

Hva gjøres på dødsveien?!

Ranger emnet


triggerhappy

Anbefalte innlegg

Originally posted by triggerhappy

Leste i dagens VG at løsningen på å få ned ulykkene på Jessheim-Hamar eller Lillehammer-Hamar er å sette ned fartsgrensa og sette opp fotobokser.

 

Hva syns vi om dette?

 

lol? Det minste de kunne ha gjort var ihvertfall å sette i gang en 4 felts-motorvei prosjekt.skjønner ikke folk at å sette ned fartsgrensen kan føre til enda flere ulykker? det er jo gørr kjedelig å putre i 70 på en vei som er god nok for 90, om ikke mer.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by triggerhappy

Leste i dagens VG at løsningen på å få ned ulykkene på Jessheim-Hamar eller Lillehammer-Hamar er å sette ned fartsgrensa og sette opp fotobokser.

 

Hva syns vi om dette?

 

leste og den. Det jeg reagerte kraftigst på var denne

 

Nå planlegger Statens vegvesen strakstiltak på dødsstrekningen.

 

Det måtte 92 liv til før de følte det måtte strakstiltak til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf T&Nos så klart!

 

Det minste de kunne ha gjort var ihvertfall å sette i gang en 4 felts-motorvei prosjekt.skjønner ikke folk at å sette ned fartsgrensen kan føre til enda flere ulykker?

 

 

Dette har de faktisk funnet ut at er beste løsningen selv også.

MEN som dem skrev i avisa idag... Det som er det beste er 4-felts motorveri med fysisk skille.......MEN dem har ikke penger til det.. 2006 skal dem vel starte på dette mener jeg å huske at det sto...

 

Sett ned fartsgrensene ja så blir det enda mere dødsulykker på denne strekningen.

(tror jeg ikke tør å kjøre på E6 mer jeg... :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxgets

det er liksom så teit, det har kostet flere milliarder att folk krajser og dør, men de kan ikke bygge trygg vei så folk ikke dør for den koster for mye:/

 

WORD!!! :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt sykt ja...

 

 

 

Avisklipp

 

 

"Det er møteulykker vi snakker om, og løsningen er firefelts veg med fysiske midtdeler. Men det ser ikke ut som vi kan vente til det er på plass, derfor vurderer vi å sette ned fartsgrensen fra 90 til 80 kilometer i timen på strekningen Kolomoen - Lillehammer"

 

"Vi har løsningen, men mangler penger. Og vi vet at ulykken mandag ikke var den siste. Det er en fortvilet situasjon"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Slim!

Jeg synes det er tøft av Staten å si at vi i Norge ikke har nok penger...

 

Det koster penger å spare penger, det er vel noe alle vet? Problemet er også hvis de tar penger fra f.eks oljefondet for å dekke f.eks alle veiprosjekter som i dag er underplanlegging, så vil aldri de pengene som spares inn på mindre ulykker gå tilbake til oljefondet. Vedlikeholdet på veiene vil øke, og andre departement krafser til seg penga, fordi norge kan jo ikke bruke mindre penger enn året før. Da vil kronekursen få en smell osv .... blablablabla ... *insert masse politikk-bullshit* Og enden på visa er at norge vil gå med store underskudd på statsbudsjettet det året det blir tomt for olje, og da vil man faktisk ha et stort behov for oljefondet.

 

 

Just my 0.02$

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår