Gå til innhold

Bilen lader 8,5volt. Bytta dynamo men div utstyr har begynt å fuske.

Ranger emnet


turbotrondsen

Anbefalte innlegg

Har du dårlige børster så vil du ha dårlig lading også, men her sier han at han har målt over batteri og der var det lav lading.

Ergo det kan være andre ting enn dynamoen som er problemet. Måler han derimot over dynamoen og ser at den har like lav spenning ut så ligger problemet i dynamoen og da er den saken løst. Poenget er at det er en lett måte og utelukke ting på, har du hyling i bremser så sjekker du ikke sikringer, da sjekker du bremser. Altså spare tid :) Viser det seg derimot at ladinga på batteri er rævva men lading ut fra dynamo er fin så vil det fortelle han at problemet ligger imellom dynamo og batteri ett sted, og da skifter han jo ikke akkurat dynamoen hvis jordingsledninga mellom blokka og karosseri er irra og ihjelrusta.

 

Og foresten å sammenligne bil og en stikkkontakt i hus er hvertfall helt på jordet, blir som å sammenligne ett fly og en moped.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du dårlige børster så vil du ha dårlig lading også, men her sier han at han har målt over batteri og der var det lav lading.

Ergo det kan være andre ting enn dynamoen som er problemet. Måler han derimot over dynamoen og ser at den har like lav spenning ut så ligger problemet i dynamoen og da er den saken løst. Poenget er at det er en lett måte og utelukke ting på, har du hyling i bremser så sjekker du ikke sikringer, da sjekker du bremser. Altså spare tid :) Viser det seg derimot at ladinga på batteri er rævva men lading ut fra dynamo er fin så vil det fortelle han at problemet ligger imellom dynamo og batteri ett sted, og da skifter han jo ikke akkurat dynamoen hvis jordingsledninga mellom blokka og karosseri er irra og ihjelrusta.

 

Og foresten å sammenligne bil og en stikkkontakt i hus er hvertfall helt på jordet, blir som å sammenligne ett fly og en moped.

 

Jeg ser vi snakker forbi hverandre her, og du har gode poenger, men det har jeg og.:D Og sammenligningen er ikke helt på jordet, men satt litt på spissen... parallellkobling er parallellkobling :D Nok om det, nå må vi se hvordan det går med trådstarters bil...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår