Volvoracer240 Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Kan noen svare på om en kan ettermontere turbo som kommer ifra en B230A på denne motoren? har da alt komplett liggende men eg er litt usikker,håper at noen kan hjelpe meg med å bli litt klokere kom med god svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Kan noen svare på om en kan ettermontere turbo som kommer ifra en B230A på denne motoren? har da alt komplett liggende men eg er litt usikker,håper at noen kan hjelpe meg med å bli litt klokere kom med god svar. fra b230A?? lykke til. det er en forgasser SUGE motor! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 du mener vel AT? :P vel for at dette skal fungere tilfredstillende bør du nok sette over resten fra AT motoren. men det er jo litt teit når du har insprøytning. lurere å ta skrittet opp å investere i en FK/FT. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 kan jo fremdels montere manifold og turbo fra AT kitet, vil jo fungere det også.. Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoracer240 Skrevet Februar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 du mener vel AT? :P vel for at dette skal fungere tilfredstillende bør du nok sette over resten fra AT motoren. men det er jo litt teit når du har insprøytning. lurere å ta skrittet opp å investere i en FK/FT. det stemmer det ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 kan jo fremdels montere manifold og turbo fra AT kitet, vil jo fungere det også.. jo klart, det kommer jo til å fungere. men jeg har heller lagt til side sprutet og montert komplett AT sett i stedet for å rase den pga latskap. går dessverre ikke å kjøre en middelvei med dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 jo klart, det kommer jo til å fungere. men jeg har heller lagt til side sprutet og montert komplett AT sett i stedet for å rase den pga latskap. går dessverre ikke å kjøre en middelvei med dette. joda, sant det. men hvorfor gå tilbake til forgasser?? koster jo ikke mange kronene for FT/FK hjerner, dyser får man jo billig også.. Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoracer240 Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 joda, sant det.men hvorfor gå tilbake til forgasser?? koster jo ikke mange kronene for FT/FK hjerner, dyser får man jo billig også.. vet noen av dere evt FT/FK hjerner + dyser som er til salgs? Da har eg kansje et komplett turbo sett liggende også da....hmmm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 jeg har turbo dyser liggende.. hjerner finner du vell på kjøp og salg? Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Det eneste problemet jeg ser med å bytte dyser/hjerner er dersom bilen har lh2.2. Da passer ikke lh2.4 hjerner og hjerner fra 740turbo med lh2.2 passer heller ikke, da 240 brukte et chrysler tenningssystem, ikke ezk-117. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoracer240 Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Det eneste problemet jeg ser med å bytte dyser/hjerner er dersom bilen har lh2.2. Da passer ikke lh2.4 hjerner og hjerner fra 740turbo med lh2.2 passer heller ikke, da 240 brukte et chrysler tenningssystem, ikke ezk-117. hvordan finner eg ut om eg har lh2.4 eller lh2.2 står dette på hjernen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 du har hallgiver på fordeleren i stedet for svinghjulsgiver i bakkant av blokka Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoracer240 Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 hva andre alternativ er det på trimming av denne motoren? evt. bytte av motor? hadde vært gøy med flere innspill da eg ikke er så oppdatert på dette. kom med forslag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EVOLVE_88 Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 går fint ann og sette på turbo med det du har, kan slite litt med tenningsbank med orginal fordeler. og du bør ha ett tileggs sprut for mere suppe. og har hørt at bensin hjerner fra 740/760 passer over på 240 nettet. Siter -volvo 240 88mod 240GLE -Turbo prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 ser du er nybegynner, slik som mange av oss har vært. ta deg til til og lese tådene til di som er mest populær, du kommer til og lære mye av det! en måte og se om du har LH2.2 eller LH2.4 er og se om du har feilkodeavleser, den skal stå til høyre når du står foran bilen, på dempertårnet. men tviler på at du har det da du har en 88 mod, Lh2.4 kom i noen 89 og i alle etter 90. skyt meg om jeg tar feil! en måte og trimme den motorn du har, få tak i 531 topp med VX3 kam, orginalt leverer denne 136 hk i B230FX motorene. så fyller du på med grenrør og grommere eksos:) er seff mye mere du kan trimme med, men jeg er ingen expert. enkleste vei er FK/FT motorene som kom i 940. men blir litt lednigs kobling som du kan lese deg fram til i tråden fra "a til f til fk/ft" som er klistert inne her:) Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.