Gå til innhold

Street il(legal) i Norge?

Ranger emnet

merce-123

Anbefalte innlegg

er det noe lignende i Norge som Birka cup,stockholm open, ôrebro open i Sverige? det er jo street dragging overalt i Sverige, men i Norge er det jo ikkenoe?! Sjekk folk har det morro der:

skulle hatt noe liknende her til lands!

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo plenty med dragracing her til lands da..? Eller, okei, kanskje ikke plenty, men det arrangeres da både street legal klasser og videre oppover til de aller grommeste, for de som ikke har fått det med seg. Lovlig da, selvfølgelig..

http://www.ndrg.no

http://www.amcar.no/page.asp?ParentID=312&MenuID=3233&DocID=&Order=2

;)

Greit nok at det er Amcar som arrangerer, men såvidt jeg har forstått er det alltid åpent for riskokere å komme for å drite seg ut om man vil :D:D

- Night of Thunder, feks.. fullt lovlig, trygt og innmari morsomt. Endret av jonleo

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noe lignende i Norge som Birka cup,stockholm open, ôrebro open i Sverige? det er jo street dragging overalt i Sverige, men i Norge er det jo ikkenoe?! Sjekk folk har det morro der:

skulle hatt noe liknende her til lands!

Skulle du ha ett lignende arragement her i Norge fordi du skulle kjøre og DELTA, eller fordi du skulle være full fjortis og flyiveien med fare for deg selv og de som utøver sporten...:iconsm

Det vil bli kjøre lignende i Norge i Sommer...

Men det er for de som skal KJØRE, ikke se på...:cab

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo plenty med dragracing her til lands da..? Eller, okei, kanskje ikke plenty, men det arrangeres da både street legal klasser og videre oppover til de aller grommeste, for de som ikke har fått det med seg. Lovlig da, selvfølgelig..

http://www.ndrg.no

http://www.amcar.no/page.asp?ParentID=312&MenuID=3233&DocID=&Order=2

;)

Greit nok at det er Amcar som arrangerer, men såvidt jeg har forstått er det alltid åpent for riskokere å komme for å drite seg ut om man vil :D:D

- Night of Thunder, feks.. fullt lovlig, trygt og innmari morsomt.

De som har skikkelige biler kan bare drite i i kjøre SL..:iconsm

Da flere av de raskeste bilene kjører like fort i sek på 402 meter som trafikksinkene på 201 meter...:thumb

Derfor er ikke SL noe alternativ...

Min hjemmeside...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har skikkelige biler kan bare drite i i kjøre SL..:iconsm

Da flere av de raskeste bilene kjører like fort i sek på 402 meter som trafikksinkene på 201 meter...:thumb

Derfor er ikke SL noe alternativ...

Hum, mulig, hva vet vel jeg? :P

Virket bare som det fantes mennesker her som ikke ante at det faktisk blir arrangert dragracing i Norge..på lovlig vis ;)

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært fett og fått til noe her til lands! Men politiet er et problem.

Vanskelig og samles i det heletatt. Kan hende det er pga vinteren og snøen ikke det er så mange ute og kjører, men der vi samles og kjører kommer bare politiet

Vanskelig i Tyskland altså?

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SL er bra det for de som vil trykke mere penger opp i ræva på Kakespise pampene i Bilsportforbundet...

Det har ikke jeg noen interesse av, så det du sier er altså at jeg bare skal drite i å ha Camaroen bygget kun for cruising og ett og annet SL heat i ny og ne, men heller bygge værsting for å kjøre fullt trøkk på veien?! Det funker for meg.. :D :thumb

Forkaster alle mine planer og legger herved ut blanke ark på tegnebordet.. :op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke jeg noen interesse av, så det du sier er altså at jeg bare skal drite i å ha Camaroen bygget kun for cruising og ett og annet SL heat i ny og ne, men heller bygge værsting for å kjøre fullt trøkk på veien?! Det funker for meg.. :D :thumb

Forkaster alle mine planer og legger herved ut blanke ark på tegnebordet.. :op:

Var vel ikke det jeg mente... men de 10 raskeste bilen som deltar i Birka cup er bygget for formålet...veldig mange av de i allefall...:thumb

At man vil leke på SL er jo op til enhver...

Har selv planer om "lekebil" til det...

Men den RÅSA, vil nok ikke besøke slikt...å delta...:thumb

Min hjemmeside...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel ikke det jeg mente... men de 10 raskeste bilen som deltar i Birka cup er bygget for formålet...veldig mange av de i allefall...:thumb

At man vil leke på SL er jo op til enhver...

Har selv planer om "lekebil" til det...

Men den RÅSA, vil nok ikke besøke slikt...å delta...:thumb

Ja, jeg skjønner. Nå er jo du og jeg i to helt forskjellige klasser allerede fra starten av her. Jeg med min hobby-AmCar interesse er nok kun ute etter noe som går litt ekstra i forhold til det originale bare. Ikke noe rammevridende monster av en bil med halvmeterstore M Thompson's som løfter framhjula fra bakken bare man nyser bak rattet..

Ser unektelig artig ut, men man må være litt realist om man ikke har økonomi til utvalget på øverste hylle i alle sammenhenger..

Håper virkelig jeg skal få knota sammen Camaroen min på et vis sånn at den duger til noe midt på treet blant gatebilene iallfall.

Men hvorfor er det egentlig så mye mer utbredt med sånne gateløp i Sverige?? Er det SÅ mye billigere å holde på med motor der? Eller er snuten mye snillere der?! Virker som Svenskene har det ganske fritt egentlig.. Iallfall ifølge de videoene innledningsvis her..

Her hjemme tør man jo ikke engang prate høyt om slikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider