Gå til innhold

Spørsmål ang. skifte av register reim

Ranger emnet

johndyr

Anbefalte innlegg

Jeg har skifta mange av disse reimene. Og jeg sier som C20LET2K, har du skrudd mer enn vanlig dekkskift og bremser takler du det, men er det alt du kan så sett bort jobben... Du trenger egentlig ikke noe spesialverktøy, men da må du ha fantasien i orden for å fikse det. Og det er enklere å demontere hele fronten enn å bare skli den frem på "bolta" Tar maks 30 min for en som ikke har gjort det før. Da kommer du nemlig til hele motoren uten å måtte bøye deg over fronten hele tiden...

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Er det noen her som har skiftet register reim på disse bilene før? Kan noen forklare meg hvordan dette gjøres?

Bytte register reim krever normalt litt mer utover vanlig skru erfaring, noen biler krever også spesial verktøy til låsing av pumper og drev samt måle spennet i reima etter montering. Forståelse for motorens oppbygging og hvordan forbrennings motorens fire takter er, når det tenner, hvor det tenner, hvor mange omdr. går veivaksel i forhold til kamaksel o.s.v. Mange reimhjul, flere kamaksler, drivaksel for tenningsstyring o.s.v. Fordel å ha tunga rett i munnen samt ha kunnskap til å rydde opp hvis det flytter på seg under skifte prosessen og forståelse for konsekvensen av en tann feil :)

Linken under viser også hvilken krevende jobb dette kan være, men for all del du behøver ikke være noen mester for å utføre jobben :)

96 passat? Er dette den gamle kassen eller den 3BG modellem? På den gamle kassen er jobben enkel og grei. Har du 3BG passaten, så er historien noe annen. ca slik: http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=167704
Endret av dypen
Lenke til kommentar
Del på andre sider